9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    zenproducts

Externe harde schijf niet herkend, moet back-up maken

Beste Mensen,

ik heb een externe Harde Schijf, deze heb ik onder schijfhulpprogramma herstel gedaan. Hij roept/antwoord formatteren.

Probleem is alleen. Hij word niet herkent, Dus ik weet niet hoe ik een back-up kan maken.

Jullie tips?

Alvast bedankt
    Hein

Bijdrager
    Yggdrasil

Heb je al op het forum gezocht? Ik had deze week een gelijkaardig probleem.

Ik neem aan dat je Mountain Lion draait?

Bijdrager
    zenproducts

ik heb gezocht op het forum, maar kwam niet tot de kern.

althans niet hoe je een niet herkennende schijf back-upt

ik draai nog 10.6.8 (leopard)

Maar jij had dit probleem ook? Wat heb jij gedaan?

Bijdrager
    1984
    Niiiiiickk op 09 augustus 2012

Heb je al op het forum gezocht?

http://www.onemorething.nl/community/topic/externe-hd-is-niet-actief#post-2444906 zoveel moeite is dat toch niet.

Bijdrager
    zenproducts

poehee ,

uuuh, hij heeft geen adapter maar kabeltje, ook deze heb ik met meerdere kabels geprobeerd.

en time machine gebruik ik niet. Daarnaast ik wil hem best formatteren maar er staan foto’s op die ik graag even veilig wil stellen. Misschien is er een ander programma die ik kan kopen om een Back-up te maken? want Carbon Copy Cloner is helaas niet gelukt. Had hierbij “even” hoop.

Want met de eerste link kom ik er niet achter. Heeft Niiiickk zijn schijf weg gebracht?

bij schijfhulp kreeg ik deze melding:

Bijdrager
    Yggdrasil

Ah, ik zie dat je schijf in FAT is geformatteerd. Natuurlijk kan Mac hem dan niet juist herstellen.

Hang hem eens aan een Windows 7 PC. Dan zou je normaal gezien de files moeten kunnen recupereren. Als dat ook niet lukt door ze gewoon te slepen vanuit de Verkenner kan ik je R-Studio aanraden. Dat programma kost wel 99,- maar daarmee lukt het ongetwijfeld als het niet iets hardware-matig is.

Bij mij was het een iets andere koek.

Bijdrager
    zenproducts

haha Klopt, omdat ik vrienden heb met mediaspelers (pc) waar ik hem weleens aanhang dus vandaar;-)

Maar ik zal wel even een window 7 machine zoeken en anders even onderzoeken of R-studio wat is.

Ik houd je op de hoogte en alvast bedankt voor je SNELLE hulp. Te gek!

Groet,
    Hein

Bijdrager
    Maverick9898

Formatteer ‘m naar NTFS en dan gewoon Paragon NTFS for Mac nemen. Dat is heel handig en hoef je je unit ook niet per sé in Mac OS Journaled te hebben staan (tenzij je ‘m voor Time Machine gebruikt natuurlijk).

Bijdrager
    zenproducts

R-studio had in de free version een limit van (LET OP) 64 kb per file….. en kopen was iets te gortig;-)

Leawo Data Recovery for Mac, deze werkt als een malle… en in de gratis versie kan ik de foto’s terug halen.

Dus mensen, mijn dank is groots

Groet,
    Hein

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.