6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Groentenboer

Externe harde schijf lijkt verbinding te verliezen met Mac Mini

Ik heb op mijn Mac Mini (meest recente model) een Toshiba 2TB externe harddisk aangesloten via een thunderbolt poort. Nu zie ik regelmatig de melding “schijf niet juist verwijderd”. Als ik dan even later kijk, is de schijf wel gewoon beschikbaar in de Finder. Ik heb het idee dat de verbinding maar heel even wordt verloren. Ik heb al een andere poort geprobeerd en een ander aansluitkabeltje maar het probleem blijft. Ik heb trouwens meerdere Toshiba harddisks aangesloten en daarmee heb ik het probleem niet.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen voordat ik de schijf ga vervangen?

Alvast bedankt.

Sleutelbeheerder
    Night
    1. Zitten alle connectors goed aangesloten? Controleer of alle stekkers goed in de daarvoor bestemde poorten zitten.
    2. Het kan zijn dat het kabeltje een klein breukje heeft. Check of het probleem opgelost is met een andere kabel (kan zowel de TB kabel als de voedingskabel zijn.
    3. Het is mogelijk dat deze disk een eigen slaapfunctie heeft. Hiervoor heb je de Toshiba Sleep Removal Tool nodig. Is echter alleen beschikbaar voor Windows)
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hoe oud is die HDD?

Ik had daar ook wel eens last van. De HDD kwam dan na het bericht gelijk weer online en werkte dan gewoon.

Maar het kwam steeds vaker voor totdat de drive op een gegeven moment niet meer online kwam. (Had toen al de data naar een andere gekopieerd)

Het lijkt aan de drive te liggen aangezien een andere poort c.q. kabel niets uitmaakte en de andere drives wel goed werken.

Bijdrager
    Groentenboer

De drive is nog geen jaar oud.

Bedankt!

Bijdrager
    johanthorbecke

ik heb hetzelfde met een Samsung X5 2 TB SSD Mac OS Uitgebreid (journaled).

Ik dacht eerst dat het de software van Samsung was, en die verwijderd. denk dat die enkel is voor encryptie.

Probleem blijft bestaan. Nu ja,,, probleem. Ik klik het braaf weg iedere keer.

macmini 2018 apropos

Bijdrager
    MevalonicAcid

Ik had hetzelfde voor met een iets oudere externe HDD, zowel op de apple computer als de Win Laptop.
    De oorzaak bij mij was de kabel: een iets oudere kabel en ‘te lang’. Hij werkte echter wel goed met een andere externe schijf (ssd als ik me niet vergis).

Een nieuwe & kortere kabel loste het probleem op.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken geleden door MevalonicAcid. Reden: typo
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.