6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iMakkie

Externe harde schijf ineens niet zichtbaar.

Hoi,

Heb een probleempje. Ik heb een LaCie FW schijf aan mijn imac hangen, al een hele lange tijd. Nu opeens is hij niet meer zichtbaar, dus ik schoot al in de stress. Nu komt het vreemde: als ik hem aan mijn powerbook hang ziet hij hem wel en kan ik hem ook gewoon gebruiken.

Als hij aan mijn iMac zit krijgt hij wel stroom en hoor je hem ook starten, maar verder niets.

Vreemd verhaal in mijn ogen, maar misschien weet iemand raad.

Thanx.

iMakkie

Bijdrager
    505

Ziet ie de schijf met het Schijfhulprogramma niet?

Bijdrager
    sypie

Aangevinkt in de finder dat ook je externe apparaten zichtbaar zijn in de finder?

Bijdrager
    cmug

Ooit soortgelijk iets gehad met mac mini (die ik zelden uitzet). Na het uit en weer aan zetten was de externe schijf weer zichtbaar.
    Maar dit gegeven blijft af en toe raar. Laatst wou mijn Mac een SD-fotokaartje niet zichtbaar maken. Ik wilde de map leeg slepen. Uiteindelijk iPhoto opgestart en daar kon ik ze wel binnen krijgen.

Bijdrager
    iMakkie

Sorry voor de late reactie, maar na veel aan en uit zetten van de schijf, verplaatsen van stekkertjes is hij toch weer zichtbaar geworden.

Wat het hem nou is geweest is me nog steeds een raadsel.

Thanx

iMakkie

Bijdrager
    sypie

Doe je ook een schijftest op dat ding? Als het zo zou zijn dat ie na veel aan en uit zetten pas weer zichtbaar is geworden dan zou er toch iets mis zijn met dat ding lijkt mij?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.