15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    jippy

externe harde schijf in netwerk?

Hallo forum gangers,

Op dit moment heb ik het voor elkaar dat ik met een windows-computer bij mijn bestanden op de mac kan komen. Aan deze mac g4/osx10.3 heb ik een externe harde schijf zitten van la cie. ik zou graag met die windows ook op die externe hardeschijf willen komen. hoe doe ik dat?

groeten Rob

Bijdrager
    ottovds

heb ik ook al eens aan gedacht, maak eens gebruik van de zoekfunctie, en je vind het wel.

Bijdrager
    ajvankesteren
    ”ottovds”

heb ik ook al eens aan gedacht, maak eens gebruik van de zoekfunctie, en je vind het wel.

Oh? Ik ben dit al tijden aan het proberen, heb me sufgezocht en steeds begrepen dat dit niet kan, althans niet via een ‘gewone’ Windows netwerkverbinding. De enige oplossing die voor mij werkt is een VNC viewer op de WinPC installeren, en ook dat is beperkt.

Bijdrager
    jippy

Ik probeer diverse zoekfunctie’s, in het forum, in windows-computer. allemaal zonder resultaat. is er iemand ie mij met een wat minder criptische omschrijving op weg kan helpen?

Bijdrager
    Electr0n
    ”jippy”

Hallo forum gangers,

Op dit moment heb ik het voor elkaar dat ik met een windows-computer bij mijn bestanden op de mac kan komen. Aan deze mac g4/osx10.3 heb ik een externe harde schijf zitten van la cie. ik zou graag met die windows ook op die externe hardeschijf willen komen. hoe doe ik dat?

groeten Rob

Vanuit Mac weet ik het nog niet, vanuit Windows wel!
    Vanuit Windows kan je gewoon j Externe schijf delen. Maar als jou Lacie HFS en niet NTFS zou windows niet kunnen lezen. Dan zou die dus NTFS moeten worden. Wat dan weer een nadeel is, dat je vanuit Mac OS X niks op die NTFS schijf kan zetten, want hij kan alleen maar NTFS lezen.

Bijdrager
    ajvankesteren

Die topics van ottovds gaan toch over een iets ander probleem – de vraag hier is hoe je vanuit Windows (XP) een USB/Firewire hardeschijf kan benaderen die aan een Mac hangt. En voor zover ik weet kan dat niet, je kunt vanuit Windows alleen de interne harde schijf van de Mac zelf benaderen, en geen gekoppelde apparaten.

Bijdrager
    wilko

Download Sharepoints eens. Is te vinden met Google.

Bijdrager
    hackie

optie 1
    het ligt aan de grootte van de schijf… als je m fat32 maakt kan windows en osx de schijf lezen… als je usb stekker omplugt ben je dan weer bij je schijf…

optie2
    je zou de externe schijf in je home directory kunnen mounten ipv in de standaard mount directory
    zie terminal: man mount

optie3
    gebruik sharepoints

Bijdrager
    jippy

bedankt voor jullie reactie’s. ik heb even naar ‘man mount’ gekeken maar dat gaat mijn pet te boven intussen heb ik ook scharepoints gedownload en ga mij hier eens in verdiepen als ik hier niet uit kom zal ik mij wel weer melden op het forum.
    groeten Rob

Bijdrager
    jippy

bedankt voor jullie reactie’s. ik heb even naar ‘man mount’ gekeken maar dat gaat mijn pet te boven intussen heb ik ook scharepoints gedownload en ga mij hier eens in verdiepen als ik hier niet uit kom zal ik mij wel weer melden op het forum.
    groeten Rob

Bijdrager
    jippy

groeten Rob

Bijdrager
    jippy

groeten Rob

Bijdrager
    jippy

groeten Rob

Bijdrager
    hackie

je bent ons wel heel dankbaar volgens mij… aan de hoeveelheid dankbetuigingen te zien:P

moun commando is niet zo lastig hoor… op google ook veel over te vinden… simpel beginnen langzaam steeds complexer maken! 8)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.