8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    robminnaert

externe harde schijf in netwerk

ik heb een externe 2,5″ harde schijf die ik gebruik voor films en timemachine. Als ik deze via USB op mijn ADSL livebox aansluit, verschijnt deze wel in het netwerkoverzicht als ik in de modem ga via het IPadres, maar ik kan op geen enkele manier iets doen met die schijf. Ze verschijnt niet in Finder, en ik vind niet hoe ik daar voor kan zorgen. Li’l help??

Bijdrager
    stavos

Waarschijnlijk krijgt de schijf niet voldoende stroom via de USB aansluiting. Hang er bijvoorbeeld eens een gevoede USB hub tussen en waarschijnlijk werkt dan wel alles zoals je hoopt.

Bijdrager
    robminnaert

de schijf werkt en is in het netwerk zichtbaar. Heb overigens ooit eens met een powered schijf geprobeerd, en dat gaf hetzelfde probleem

Bijdrager
    stavos

Hmm.. Niet de voeding dus.:wink:

Je kunt het IP adres dus achterhalen. Al in Finder eens geprobeerd om met Cmd-K de netwerklocatie op te zoeken?

Bijdrager
    robminnaert

“server bestaat niet of momenteel onbeschikbaar”

Bijdrager
    stavos

Hoe is de schijf geformatteerd?

Bijdrager
    robminnaert

weet niet precies, maar ik denk in het apple format of hoe het ook heet, want de schijf wordt herkend door timemachine, en een andere schijf die ik heb is NTFS geformatteerd, en die herkent ie niet

Bijdrager
    stavos

Als TM de schijf herkent dan is het format in ieder geval goed (HFS+).
    Heb je nog andere schijven die je aan je router kunt hangen, om te controleren of die wel herkend worden? Dan is in ieder geval uit te sluiten of het aan de betreffende schijf ligt, of aan je router/netwerk.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.