5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    victor93

externe harde schijf foutmelding

dag OMT-ers,

ik heb een Iomega externe harde schijf waar belangrijke files op staan. als ik nu die harde schijf aan mijn macbook dan geeft ie de volgende foutmelding:

Schijfherstel

De schijf ”X” kan niet worden hersteld door deze computer. De schijf is beschikbaar met beperkte functionaliteit. Maak zo snel mogelijk een reservekopie van uw gegevens en formatteer de schijf opnieuw.

ik heb een paar keer geprobeerd een schijfkopie van deze schijf te maken maar dan kreeg ik weer de foutmelding

”X” kan niet worden aangemaakt. (resource in gebruik)

Ik hoop dat jullie me kunne helpen.

p.s.
    – ik wilde de schijfkopie van Iomega (externe) op mijn LaCie (externe) maken en dan gaf ie die foutmelding.
    – graag geen programma’s dat me Iomage gelijk leeg is en ik me files kwijt ben.

Bijdrager
    Pieterr

Er zijn programma’s die je kunnen helpen:
    Disk Warrior
    Data Rescue II

Bijdrager
    victor93

ik heb diskwarrior maar als ik die wil opstarten krijg ik het volgende:

The ” com.Alsoft.Diskwarrior.prefs” file is corrupt or write protected. Quit Diskwarriour, throw away the preference file, then open Diskwarrior again. Anew preference file will be created with the defoult settings

The ”com.Alsoft.Diskwarrior.prefs” preference file is located within the Preferences folder that is within the library folder of you startup disk

maar ik heb gekeken maar ik heb die file helemaal niet

wat moet ik doen ?

Bijdrager
    Klompje

The ”com.Alsoft.Diskwarrior.prefs” preference file is located within the Preferences folder that is within the library folder of you startup disk

Het kan zijn dat de file net wat anders heet. Wat ook kan is dat het in je library folder staat onder je eigen gebruikersaccount. Kan afhangen van hoe je het hebt geinstalleerd. Voor alleen “deze” gebruiker, of alle gebruikers. Misschien even spotlight gebruiken en zoeken.

Hoe is de schijf geformateerd. Sommige formaten (zoals FAT32) daar kan OS X niet zo goed mee overweg. De schijf aan een windows machine hangen kan dan een oplossing zijn om de date terug te krijgen. Als je de data terug hebt, kun je de schijf het beste als MAC OS extended (journaled) formateren.

Succes!!!

Bijdrager
    petitmal

Voor de zekerheid: weet je zeker dat je in de library van je startup disk kijkt en niet in die van de gebruiker?
    De pref die je zoekt ziet eruit al een uitvoerbaar unix- bestand

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.