7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Borg

Externe harde schijf formatteren voor Windows

Ik heb een Maxtor 500 externe harde schijf die ik wil formatteren zodat iemand anders deze met Windows kan gebruiken.
    Dat heb ik gedaan met het Schijfhulpporgramma in OS X. Ik heb de harde schijf in het overzichtje angeklikt en gekozen voor MS-DOS (FAT). Als ik de harde schijf daarna in een PC (Windows XP) inplug, ‘ ziet’ deze wel dat er hardware is aangesloten, maar kan ik deze vervolgens niet benaderen om op te schrijven. M’n MacBook Pro herkent de harde schijf probleemloos.
    Wat moet ik doen om de harde schijf ook voor Windows geschikt te maken?

Bijdrager
    Pieterr

Waarom formatteer je de schijf niet op een Windows PC? Die heb je blijkbaar ook tot je beschikking.

Bijdrager
    Borg

Omdat de PC de schijf niet kan bewerken. Formatteren lukt me dus ook niet.

Bijdrager
    Sumar
    Bijdrager
    Borg

Sorry, van dat topic snap ik echt helemaal niets. Het rare is, dat mijn Maxtor schijf in het begin gewoon geschikt was voor Mac en PC, maar na het wissen blijkbaar alleen nog voor Mac…

Bijdrager
    Pieterr

Heb je soms het partitie-schema van de schijf veranderd? Misschien moet je het partitie-schema weer terugzetten naar MBR (“Master Boot Record”) om de schijf probleemloos onder Windows te kunnen gebruiken. Zie Formatting & Partitioning a Hard Drive in OS X – Tiger and Leopard.

[size=9:d1a2cde938]Ik heb zelf een USB schijf met GPT-partitie-schema en o.a. een FAT partitie, maar daar kan ik wel bij vanaf een Windows PC.[/size:d1a2cde938]

Bijdrager
    Borg

Ik hoop dat dat het is. Kan het pas maandag op m’n werk weer uitproberen…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.