6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

externe harde schijf formateren of zoiets

MAccers

Heb een hare schijf van la cie met 4 partities.
    Wil er weer een partitie van maken

hoe ???????

Ik hoor graag van jullie.

Cles

Bijdrager
    Nikita

Via Schijfhulpprogramma kan je dat doen. Maar dan wis je de schijf wel, dus ben je data kwijt als je het niet ergens anders parkeert.

Bijdrager
    Macs

Je zal sowieso een backup moeten nemen van je data als je die niet wil verliezen. Formatteren zonder dataverlies is onmogelijk.

Bijdrager
    eiko

ja ik wou er laatst een partitie bij, niet goed opgelet en nu is m’n externe HD leeg, ik baal als een gek, maar je word er ook niet voor gewaarschuuwd in schijfhulpprogramma, echt kut, nu heb ik een andere grote HD nodig om m’n spul een beetje terug te krijgenwant er stond meer als 180 gb op maar m’n andere schijven zijn 60 en 80 gb en bijna vol, maar gelukkig komt het als het goed is deze week m’n nieuwe mac pro binnen, en kan ik weer proberen het terug tekrijgen :sealed:

Bijdrager
    Musezic

Partities mergen kan zonder formateren of data verlies met partition magic. Als je hier de mac variant van vindt of als je schijf in ntfs of fat32 is geformateerd is je probleem opgelost

Bijdrager
    JeePee

Het kan met VolumeWorks van SubRosaSoft, iPartition van Coriolis en DiskStudio van Micromat (deze laatste heeft op dit moment iets minder functies, wordt nog uitgebreid). Het is alleen wel aan te raden voor de zekerheid een backup te maken van je data, voordat je met zo’n programma aan de slag gaat, sowieso als je met ingrijpende programma’s aan de gang gaat.:roll:

En als je toch al een backup hebt, dan kun je eigenlijk net zo goed Schijfhulpprogramma gebruiken. :D Je enige winst met deze programma’s is, dat je sneller klaar bent, als het goed gaat. 8)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.