10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    deniseg

Externe harde schijf delen werkt niet

Hi!

Ik heb een externe harde schijf Iomega Minimax aan mijn Mac Mini. Deze wil ik graag delen met mijn Macbook Pro. Nu heb ik bestandsdeling gewoon aangezet en zie ik de interne schijven van mijn Mac Mini wel, alleen de externe harde schijf niet. (deze is trouwens wel apart toegevoegd aan de lijst gedeelde schijven) Ook heb ik de bevoegdheden.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Vinhelper

Ik heb dit probleem ook al eens gehad. Kennelijk is het niet mogelijk in Mac OS X, maar wel zeer vreemd.:slant:

Weet iemand de oplossing?

Bijdrager
    michelvdb

Versta ik het goed?

Mac mini–––Iomega Minimax
    |
    |
    |
    MacBook Pro

…en zie ik de interne harde schijven van mijn Mac mini…

Hoeveel interne schijven heeft zo’n bakje wel? Eén. Als je een tweede ziet zou dat wel eens die Iomega Minimax kunnen zijn die aan die Mac mini hangt.

Bijdrager
    deniseg

Ik bedoel gewoon harde schijf, foutje.. bedoelde de mappen van de interne harde schijf.

Maar bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    michelvdb
    1. Bestandsdeling op beide Macs staat aan.
    2. Finder > Ga > Netwerk > Kies het gewenste volume of als volgt
      Finder > Ga > Verbind met server > Serveradres: afp://IP-adres van de andere Mac > Verbind
    Bijdrager
    deniseg

Hi!

bedankt, maar ook daar staat hij dan niet tussen. Ik weet zeker dat hij goed is toegevoegd bij bestandsdeling, maar ik zie hem gewoon niet. Iemand een ander idee?

bedankt!

Bijdrager
    michelvdb

Bijdrager
    Vinhelper

Zou iemand anders met Snow Leopard dit kunnen testen?

Ik heb het geprobeerd, maar het lukt echt niet. Onder Leopard is het me ook nooit gelukt. Goeie ouwe Tiger.:wink:

Bijdrager
    michelvdb

De firewall aanpassen of desnoods uitzetten? In plaats van ipfw, de IP-firewall, hanteert SL (en misschien ook L?) een application firewall.

Bijdrager
    michelvdb

Moet die externe schijf gedeeld worden door verschillende gebruikers? Dan moet je een share maken in /Gebruikers/Gedeeld.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.