5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Paul42

externe harde schijf – back up

Gebruik een externe harde schijf om via TIME MACHINE automatisch een back up te maken van mijn bestanden. Hoe kan ik een “ongewenst bestand” van deze externe harde schijf verwijderen ? Wanneer ik Time machine open dan vind ik geen aanduiding om zo’n bestand te verwijderen… Of wordt dit bestand ook verwijderd op mijn externe schijf (back up) als ik het bestand verwijder in mijn bestanden op de gewone (inwendige) harde schijf ? Met dank voor hulp. PAUL

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

TM kan van elke verandering een actuele back-up maken. Dus als je dat bestand op je Mac verwijderd, zal dat op je TM back-up ook verwijderen (op den duur dan).
    Alleen: is het een klein bestand, dan zou ik het gewoon bewaren. Maakt verder toch niet uit?

Bijdrager
    Thibaut

Normaal als je in Time Machine, rechtsklikt op het ‘ongewenst bestand’ is er de optie om alle reservekopieĆ«n van dat bestand te verwijderen.
    Zoiets:

Bijdrager
    Paul42

Dankjewel Hansi. En Thibaut, met je goede raad heb ik het bestand kunnen verwijderen. Het grootste probleem hierbij was het “terugvinden ” van dit bestand, want ik was de naam even vergeten !

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb ook weer wat opgestoken met de tip van Thibaut!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.