7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    paraglider

externe harde schijf andere naam geven? (opgelost)

Ik heb zojuist dat kèke firewire 40 Gb externe harde schijfje, Porsche Design van LaCie ontvangen. Prachtig!

Nu wil ik graag de naam van deze schijf veranderen, de huidige naam LaCie is een beetje saai…. Echter, ik kan de naam niet veranderen….. ook niet via appeltje-i of zo…. heeft iemand hier een oplossing voor?

(Wellicht is de vraag al eerder gesteld, maar de zoekfunctie werkt op dit moment niet, vandaar….)

Bijdrager
    patjo

Ik heb mijn 250 gb firewire LaCie, ook een Porsche maar dan niet zo draagbaar, gewoon ‘omgedoopt’ door in de Finder de naam te selecteren en te veranderen. Op welke mac ik m nu ook aansluit, overal heet ie ‘haadee 2’. Dat zou met die van jou dus ook moeten lukken.

Bijdrager
    Aiko

Initialiseer ‘m / d’r dan even, wellicht nog leeg dat ‘ie / ze is….
    Misschien dat dat helpen zal?

Bijdrager
    4iam

finder window openen. preferences>general openen.
    CD’s, DVD’s en iPods aankliken.
    op je desktop het icoon vd schijf aanklikken en wachten tot de naam “actief” wordt dan een ander naam typen.
    bij mijn LaCie d2 kan ik zo alle partities herbenoemen.

Bijdrager
    paraglider

Opgelost!

Methode Aiko was de enige die werkte…. de schijf initialiseren dus.

In de finder klikken en van naam veranderen of via de systeemvoorkeuren werkte helaas niet.

Vreemd overigens dat in OS X in de help functie zoeken naar “initialiseren” niks oplevert en wel naar het woord “formatteren”…….

Dank iedereen voor de snelle reactie!

Bijdrager
    sponge

Even een vraagje over die lacie porche HD
    Ik heb er pas ook eentje gekocht (160GB) en wil hier Panther opzetten. Ik heb echter al een paar draadjes gelezen over problemen met panther en firewireschijven. Op de site van lacie wordt melding gemaakt van een firmware update als oplossing. Maar er staat ook bij dat de geaffecteerde schijven, de Big disk en het d2-design, zijn. De Porche design staat er niet bij.
    Nu vraag ik mij af of ik die firmware update moet doen of niet? Hebben jullie dit gedaan?

Bijdrager
    paraglider

Ik werk (nog) met 10.2.8 en heb geen problemen met het aansluiten van deze firewire HD.

Ik kan je helaas geen duidelijkheid geven over deze materie. :(

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.