3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Floris De Munck

Externe harde schijf

Hallo,
    ik heb net een mooie externe harde schijf gekocht, met name de iomega eGo 500 GB. Hij is USB-gevoed.
    Ik plug hem in en hij verschijnt, zoals het hoort, op mijn bureaublad en ik kan er naar hartelust files op zetten behalve de files waarvoor ik hem gekocht heb.
    Ik heb een aantal TV-opnames en geripte DVD’s (die ik nog niet gezien heb) en die wil hij niet kopiëren. Alles groter dan 4GB weigert hij nadat hij een tijdje bezig is en hij geeft als foutmelding: ”De bewerking kan niet worden voltooid omdat er zich een onverwachte fout heeft voorgedaan. (foutcode – 1309)”
    Mijn iTunes bibliotheek van 17GB wil hij wel in 1 keer kopiëren. Een DVD rechtstreeks naar de schijf rippen werkt ook niet.
    Ik denk dus dat het aan het feit ligt dat de file groter dan 4GB is. Met mijn vorige harde schijf van ondertussen 5 jaar oud (een Western Digital van 120GB) had ik dit probleem niet.
    Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    MacTS

Zeker FAT32 geformatteerd? Herformatteer eens naar Mac OS (journaled) en het probleem zal opgelost zijn. Hier zijn al zo ontzettend veel draadjes over geweest.

Bijdrager
    Yaris

FAT32 kan maar bestanden tot 4 GB aan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.