One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Randapparatuur » Externe harde schijf wordt niet herkend

Externe harde schijf wordt niet herkend

Profielfoto van Justin Bruggeman

Justin Bruggeman op 13 september 2017 #

beste,

Ik kreeg van mijn mama haar harde schijf maar het wordt niet meer herkent op mijn macbook en dus ook niet meer in schijfhulpprogramma.
Alles staat op de andere harde schijf omdat ik zeker wou zijn. de instellingen in finder zijn oke, maar weet dus niet wat ik moet doen. Het lukt mij niet meer sinds ik die in een windows heb gestoken.

Kan iemand mij helpen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door Profielfoto van Raymon Raymon. Reden: Titel wat verduidelijkt
Profielfoto van Night

Night [moderator] op 13 september 2017 #

Even kijken of ik het goed begrepen heb:

1) Je hebt een externe disk gekregen, die eerst op een Windows machine is gebruikt, maar deze
     laat zich niet zien op je Mac.
2) Je ándere harde schijf (die eerst aan je Mac zat) heb je je aan een Windows PC gehangen,
     maar ook deze laat zich nu niet meer zien op de Mac.

Justin Bruggeman op 13 september 2017 #

neen, het is een externe harde schijf die mijn mama gebruikte op haar mac en die ging heel goed tot ik die eens aan een windows heb gehangen.

Profielfoto van McPim

McPim op 13 september 2017 #

Wat heb je er ‘op die Windows’ mee gedaan? En doet hij het nu nog als je ‘m aan de Windows PC aansluit, kun je de data die erop staat dan ook zien?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 13 september 2017 #

Ter info: een Mac disk kun je niet zomaar aan een Windows PC hangen. Je zal dan normaal gesproken een vraag krijgen deze te formatteren.
Uitzondering is als die disk als ExFat of FAT32 was geformatteerd of als op de Windows PC een programma zoals MacDrive of Paragon was geïnstalleerd.

Heb je de disk goed aangesloten en heeft hij stroom?
Is de disk nog wel op die Windows machine wél te zien?

Profielfoto van McJohn

McJohn op 13 september 2017 #

Ook eens kijken naar de USB connectie, stofjes en dergelijke kunnen ook roet in het eten gooien.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 16 september 2017 #

…en toen was het stil…

Profielfoto van McPim

McPim op 16 september 2017 #

Mama kwam erachter dat haar schijf geformatteerd is en nu mag Justin voor straf niet meer op internet? :-P

Profielfoto van Vince Vega

Vince Vega op 19 september 2017 #

Ik heb een USB stick die niet wordt herkend als ik deze rechtstreeks in mijn iMac (achterkant) en MacBook (zijkant) steek. Deze wordt niet getoond in mijn schijfhulpprogramma en ook niet in de systeeminformatie bij USB. Zodra ik de USB in mijn toetsenbord plug, wordt deze  wel getoond (zowel iMac als MacBook). Ook op een oude iMac wordt deze getoond (via de achterkant). Ik heb deze USB al op alle mogelijke manieren geformatteerd, maar het probleem blijft. Enig idee wat het probleem kan zijn?

Justin Bruggeman op 19 september 2017 #

ik heb dit probleem gevonden, merci voor de hulp! Ik zit nu wel nog met een ander probleem ik zou graag windows op mijn pc willen zetten.
Ik heb een macbook pro retina mid 2014. Ik krijg telkens deze stap en geraak niet verder.

Profielfoto van McPim

McPim op 19 september 2017 #

Justin op 19 september 2017

ik heb dit probleem gevonden, merci voor de hulp!

Het is wel fijn als je even zegt wat het probleem was, dan hebben anderen ook iets aan dit draadje.

En voor je volgende probleem (beter in een nieuw topic trouwens :wink: ), heb je dit al gelezen:
https://www.onemorething.nl/community/topic/bootcamp-problemen-6/
https://www.onemorething.nl/community/topic/bootcamp-blijf-de-fout-krijgen-usb-schijf-kan-niet-worden-aangemaakt/

Over dit topic

Gestart op 13 september 2017 door Justin Bruggeman

Laatste reactie door McPim

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?