5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Lucasgent

Externe HD verschijnt niet op bureaublad

ik heb een externe harde schijf voor Time Machine.
    Plots zie ik ze niet meer “verschijnen” op het bureaublad.
    Time Machine kan ze niet vinden.
    Iemand een idee hoe dit zou komen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren geleden door  Poezenbeest. Reden: Titel aangepast

Bijdrager
    Soulshaker

Kan je de schijf nog in disk utility zien ? (schijfhulpprogramma)
    Hoor je de schijf opspinnen ?

Bijdrager
    KarelWillem

– Computer al opnieuw opgestart?

– Schijf al een keer aan en uitgezet?

Bijdrager
    sophie

Hallo,
    ik heb het zelfde probleem met mijn iMac. Mijn WD HD stond altijd op mijn bureaublad en nu niet meer.

Ik moet er wel bij vermelden dat de problemen begonnen zijn na het installeren van El Capitan. Na dit te doen werkte mijn keyboard, muis en externe boxen ook niet meer. Om verder problemen en een zenuwinzinking te vermijden heb ik terug Yosemite erop gezet. Alles werkt terug maar mijn externe harde schijf herkent mijn imac niet meer. Ben naar de site gewest van WD maar daar vind ik enkel nog meer vragen.
    Any ideas? En bij schijfhulpprogramma staat hij ook niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Toevallig postte ik dit eerder vandaag elders op het forum:

SunKeeper op 04 november 2015

El Capitan heeft een vreemde manier van omgaan met externe harde schijven. (die een eigen voeding hebben)

Voordat je de stekker eruit trekt unmount je de schijf eerst in de Finder. Maar als je dan daarna de USB-kabel verbonden laat met je Mac en de schijf, dan zal die schijf niet meer automatisch mounten als je de stekker er weer in doet.

Oplossing is de USB-stekker eruit trekken, minimaal vijf seconden wachten (anders werkt het niet), dan erin doen en de schijf verschijnt pas in Finder.

Mounten via Schijfhulpprogramma gaat ook niet meer. Vroegah (Yosemite en eerder) zag je de niet gemounte schijven netjes greyed out in de kolom staan. (rechtsklik > Activeer schijf)

Met deze mongol-snapt-het-gelukkig-ook-nog-interface van Schijfhulpprogramma kan zelfs dat ook niet meer.:cry:

Kan aan mij liggen, maar handig vindt ik het allerminst. Ik hoef niet de hele tijd een lawaaiigere schijf aan te hebben staan die ik niet de hele tijd nodig heb. Daarvoor moet ik nu dus wel de hele tijd aan allerlei stekkers lopen rommelen om de boel aan de gang te krijgen.:nerd:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.