5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    NielsMoes

Externe harde schijf time machine

Hi,

Voor time machine bij een mbp late 13inch retina wil ik nog een externe harde schijf 1 á 2 tb aanschaffen.
    Nou heb ik gehoord dat er externe harde schijven zijn die time machine niet ondersteunen in de zin van; de backup kan niet van de schijf gehaald worden. Dus mijn vraag is: waar moet ik op letten bij het kopen van een extra externe harde schijf voor mijn backups?

Bedankt,

Niels

Bijdrager
    SunKeeper

Heb je een bron van dat bericht? (van wat je hebt gehoord) Ik heb er zelf nog niet van gehoord, behalve dan die WD Smartware software die niet werkt op Mavericks. (al heb je dat toch niet nodig om de harddisk te kunnen gebruiken)

Als snelheid minder belangrijk is, neem dan de WD Elements. Verkrijgbaar in 2 of 3TB.
    3TB = € 105,- ongeveer, € 85 voor de 2TB. Echter wel USB2, 1TB is niet meer verkrijgbaar.

Er zijn ook USB3-varianten, echter weet ik daarvan de prijs en beschikbaarheid niet.

Edit: sinds een paar dagen zijn er ook USB3-schijven opgedoken. Best betaalbaar.

Zie http://tweakers.net/pricewatch/365454/wd-elements-desktop-storage-3tb-zwart.html
    en
    http://tweakers.net/pricewatch/365370/wd-elements-desktop-storage-2tb-zwart.html

Bijdrager
    NielsMoes

@Sunkeeper

Kreeg ik te horen in deze video, had hem niet afgekeken en hopelijk een niet veel voorkomend probleem.
    Bedankt, ik ga kijken naar de WD usb 3.0 varianten:D

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb recent een Seagate HD van 1 TB USB 3.0 aangeschaft via Dixons, slechts 75 euro; werkt prima en is nog een aantrekkelijke prijs ook

Bijdrager
    NielsMoes
    ralpharma op 17 januari 2014

Ik heb recent een Seagate HD van 1 TB USB 3.0 aangeschaft via Dixons, slechts 75 euro; werkt prima en is nog een aantrekkelijke prijs ook

Kheb WD 1TB usb 3.0 van de mediamarkt voor 59 euro:p

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.