16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    dani64

externe harde schijf

Hallo allemaal,

Ik wil vragen of iemand een idee heeft welke externe harde schijf er geschikt is voor een macbook uit 2011. Ik heb er weinig verstand van……
    Het gaat om een kleine externe schijf van 500 gb, mag ook iets meer zijn, als het maar een ‘goede’ externe harde schijf is. Ik hoop dat iemand mij hiemee kan helpen. Alvast bedankt.

Bijdrager
    Tomac5

Western Digital My Passport is een fijne schijf

Bijdrager
    Mac Pro Bart

Hallo ik heb je topic gelezen en omdat je macbook over thunderbolt beschiks is dit een goede keus:
    LaCie 1-TB Thunderbolt/usb 3.0
    hij heeft 1 TB aan opslag en met thunderbolt een goede keus!

Bijdrager
    KarelWillem

Voor minder dan 50 euro heb je prima USB 3 harddisks.

Thunderbolt is leuk, maar in de meeste gevallen is het de meerprijs niet waard.

Toshiba, Western Digital, Samsung, Freecom, noem ze maar op.
    Allemaal prima HD’s.

Bijdrager
    computer space

Alleen heeft een MB 2011 geen USB3. Maar goed, 500GB over USB2 is ook niet echt een probleem. Klein schijfje maar.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Beech

Toshiba, 500 GB, aanbieding € 40,05.
    Meer keuze.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid
    Bijdrager
    dani64

Bedankt voor jullie reacties!

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik helemaal de zoekfunctie gebruiken om het juiste topic te vinden om mijn vraag in te stellen; blijkt het veel meer reacties op te leveren als je gewoon domweg een nieuw topic opent met dezelfde titel:roll::cry:

Bijdrager
    TheBigZ

@sunapple: Veel mensen kijken alleen maar naar de lijst van _nieuwe_ topics op de voorpagina. Aanvullingen/reacties op oudere topics worden zo wel eens over het hoofd gezien.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Ik snap ook niet dat mensen een topic voor zoiets openen.
    je kan naar diverse winkels gaan. genoeg info op forum en op internet te vinden.

Bijdrager
    computer space

Jij maakt wel slechte zoekqueries Meeuw!;)
    FOT = For The Win! en Macbook 2011 is irrelevant. Volgens mij weet google niet welke poort van de 2011 het snelste is.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Dat is heel scherp opgemerkt @computer space.

Top, en ja je hebt gelijk, de poort is meest relevant.
    Toch nog mijn doel bereikt, mensen gaan nadenken en beter zoeken ;).

Bijdrager
    dani64

Klopt dat er genoeg info is te vinden, maar aangezien ik echt een digibeet ben heb ik hier de vraag maar gesteld……

Bijdrager
    Orgeldraaier

@dani64 En, een mooie schijf gevonden?

Wanneer je de schijf gaat gebruiken om van te werken, zorg er dan altijd voor dat je ook van deze schijf een back-up maakt, deze kan namelijk evengoed kapot gaan. Dus eigenlijk heb je dan twee externe schijven nodig….

Ik werk zelf met twee externe harde schijven van LaCie, eentje voor bestanden waarmee ik werk, de andere als back-up schijf van mijn computer en de externe schijf.

Ik moet ook maar eens beginnen met het maken van een tweede back-up welke ik ergens anders neerleg, maar ik ben daar nog niet aan toe gekomen….

Zie ook dit topic http://www.onemorething.nl/community/topic/externe-harde-schijf-21/;)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.