5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Brechtvw

externe harde schijf

Ik zit met het volgend probleem: ik kan namelijk geen bestanden overzetten van mijn mac naar mijn externe harde schijf (films, documenten, …)
    Maar van de bestanden die op mijn externe harde schijf stonden kon ik wel overzetten weet iemand hoe dit komt of hoe ik dit kan veranderen ?

Bijdrager
    bsonmez

Ik denk dat je harde schijf geformatteerd is op NTFS je kan het checken bij schijfhulpprogramma, want bij OS X kan je geen NTFS gebruiken.

Bijdrager
    iMarvin

Zoals @bsonmez al zegt, is de schijf hoogstwaarschijnlijk NTFS geformatteerd. Mac OSX kan hier standaard niet mee werken, tenzij je een extension als “Tuxera NTFS” installeert (gebruik ik zelf, je merkt er helemaal niets van). Dit soort extensies zorgen ervoor dat je wel naar NTFS-geformatteerde schijven kunt schrijven. Een andere oplossing (als je de HDD nog wel Windows-compatible wilt houden) is de schijf formatteren naar FAT32. Houdt er echter rekening mee, dat je naar FAT32 geen bestanden groter dan 4GB kunt schrijven.

Bijdrager
    TouTje

Mijn Harde schijf heeft de structuur: ExFAT

Windows Als Mac OSX Kan dit lezen en schrijven.

Bijdrager
    computer space
    TouTje op 30 januari 2013

Mijn Harde schijf heeft de structuur: ExFAT

Windows Als Mac OSX Kan dit lezen en schrijven.

OSX 10.6 en hoger. Niet alle dus. Als je vooral Mac spullen op je schijf hebt, is MacDrive op de Windowsbak toch vaak het fijnste. Kun je gewoon alle voordelen van HFS+ blijven gebruiken.

EXFAT is ook qua performance niet al te lekker. Het is vooral geschikt voor SSD/Flash geheugen, waar een versnipperde index geen effect heeft op de snelheid. Een draaiende schijf heeft toch vooral voordeel van de grote vaste indexbestanden van HFS+ en NTFS.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.