19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    JeroenR

externe harde schijf

Ik zou graag een externe harde schijf kopen die werkt onder windows en Mac OS X.
    Kan dit met alle externe harde schijven ??
    Zoniet zou het dan met de deze gaan ??http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages/c.o.20060314.p.Externe_harddisk_300_GB

Bijdrager
    chupacabra

die werkt prima onder os x…
    ik zou alleen wel even een usb 2 kaartje bij je computer indrukken.
    Dat werkt een stuk prettiger.

Bijdrager

Het gaat om de manier van formatteren of hij onderder windows en mac werkt.
    Dus in principe kun je elke harde schijf ( externe ) harde schijf onder windows & mac laten werken, als je hem maar goed formatteerd. Deze structuur weet ik niet uit mijn hoofd, maar anderen kunnen je hier vast mee helpen.

Bijdrager
    hgpijp

Je moet de harde schijf formateren als FAT32. Voorheen had je dan op OSX wel problemen met het schrijven, lezen kon wel. Is dat in 10.4 eigenlijk al eens opgelost?

Bijdrager
    Kyokushinkai

Kijk ook even hier

Bijdrager
    Oppie
    ”hgpijp”

Je moet de harde schijf formateren als FAT32. Voorheen had je dan op OSX wel problemen met het schrijven, lezen kon wel. Is dat in 10.4 eigenlijk al eens opgelost?

FAT32 (MS-DOS) in Schijfhulpprogramma is al jaren te lezen èn te schrijven vanuit een Mac en pc. Nadeel: geen bestanden groter dan 4GB.
    NTFS is idd niet te beschrijven vanuit de Mac, wel te lezen.

HFS+(Journaled) gebruiken en MacDrive op de pc zetten: klaar.

Bijdrager
    G3Lay-Z
    ”hgpijp”

geen enkel problem, zie het als een USB stick, deze zijn bijna allemaal standaard FAT32 geformateerd en dit gebruik ik zowel op school waar ze die windows bakken hebben en thuis op mijn G4tje dus FAT32 is de oplossing naar mijn mening.

Cheers! :apple:

Bijdrager
    G3Lay-Z
    ”Oppie”
    ”hgpijp”

FAT32 (MS-DOS) in Schijfhulpprogramma is al jaren te lezen èn te schrijven vanuit een Mac en pc. Nadeel: geen bestanden groter dan 4GB.

NTFS is maar deels leesbaar, er lijken dan bestanden te ontbreken. Ga er dus niet vanuit dat je het op een normale manier kunt gebruiken. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het niet leuk is als je weken aan iets hebt gewerkt je steekt vervolgens de NTFS schijf bij in op je mac en dan even te zien krijgt dat niet alles er op staat. Gelukkig wel weer te lezen op een windows bak! Pfew…

Cheers!

Bijdrager
    Oppie

Dat NTFS wel ‘leesbaar’ en niet schrijfbaar is, zegt al genoeg: dat kan nooit soepel werken!

Bijdrager
    hgpijp

Stomstomstom, jullie hebben gelijk, dat was bij NTFS!

Bijdrager
    JeroenR

Kan ik met een of ander programma wel bestanden groter dan 4Gb toevoegen??

Bijdrager
    Oppie

Nee, het gaat om de HD formatering.

Bijdrager
    ilias

Waar zou je ni voor de deze gaan? http://www.pixmania.be/be/nl/40863/art/lacie/hard-drive-design-by-f-a.html
    Staat toch veel mooier op je desk? En past waarschijnlijk ook nog met je :apple:

Bijdrager
    Djmichel

Tip: Koop geen Lacie… We hadden er een hele reeks van… Maar nu zijn het boekensteunen, broodplanken en onderzetters geworden…

Bijdrager
    ijsbanaan

Ik ben ook van plan een externe HD te kopen, nu had ik het idee om een losse IDE harde schijf te kopen en die vervolgens in een losse behuizing te stoppen.
    Wat zijn jullie ervaringen met deze (zelfgemaakte) externe HD’s?
    En welke uitgang raden jullie aan Usb 2.0 , Firewire, of beide?

Bijdrager
    mgmheck

Mijns inziens is de beste combinatie van een externe harddisk met een Windows en Mac de volgende: de externe harde schijf formatteren als HFS +journaled en op de Windows pc macdrive laten draaien.
    Fat32 is nauwelijks haalbaar omdat bestanden steeds groter worden en daardoor de 4gb-grens steeds sneller overstijgen (bijvoorbeeld een geripte dvd…).

Bijdrager
    James T. Kirk

Geripte DVD’s bestaan uit losse files die stuk voor stuk veel kleiner zijn… :wink:

Bijdrager
    mgmheck

Niet als je de geripte dvd op een andere pc in een .iso hebt omgezet:)

Bijdrager
    James T. Kirk

Houdt het dan maar bij HFS+! :mrgreen:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.