10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    peter1

externe harddisk voor werken met imovie

ik wil een externe harddisk aanschaffen omdat ik veellast heb van gestoord afspelen van mijn filmen in imovie. Nu zijn er nogal wat verschillende mogelijkheden met verschillende prijzen. Wat is de beste optie/prijs? zijn er verschillende merken?
    uiteraard snap ik dat meer Gb duurder is, en graag wil ik een snelle 7200 toeren disk. (of zijn er nog snellere op de markt, of komen die binnenkort)
    ook hoordr ik van een buffer, van 2 of 8 mb, is dit belangrijk?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een willekeurige 80 Gb 7200 rpm disk gekocht bij een normale pc-internet-boer.

Kostte geloof ik zo’n 130 euro voor een aluminiumkleurige externe firewireschijf.

Werkt uitstekend samen met iMovie en ik heb geen idee van de grootte van de buffer.

Bijdrager
    Peppie

Ook ik gebruik al 4 jaar inmiddels na alle tevredenheid een 80gb 7200 toeren firewire drive van Maxtor, ook met videobewerking,

Ook ik heb heen idee van de buffergrootte.
    Dus…

Bijdrager
    Ruben

Voor iMovie is inderdaad iedere 7200 toeren HD wel geschikt. Hogere snelheden worden pas nodig wanneer je bijvoorbeeld met Final Cut Pro HD meerdere DV streams tegelijk gaat gebruiken. Dan kun je aan een RAID systeem gaan denken waarbij de load over meerdere schijven tegelijk wordt verdeelt. Maar voor iMovie volstaat dus voorlopig iedere 7200 toeren FireWire of USB2 harddisk.

Bijdrager
    i-mac

Bij http://www.macway.fr kan je een ICE HD kopen voor €208 (+p&p). Dan heb je een 250 GB versie vast. Die HD is van sublieme kwaliteit.

Bijdrager
    mereltje

Ik heb een 250 GB 7200 RPM Western Digital externe HD met firewire en hele toffe lampjes haha!
    Ik heb wel een probleem als ik met Imovie 4 film wil exporteren naar mn camera, dat doet ie simpelweg niet. Dit probleem heb ik ook op andere fora gezien. De oplossing is meestal dat je je project naar je interne harde schijf moet copieren voordat je kunt exporteren. Behoorlijk irritant dus. Maar als je met FCP werkt ofzo is er geen probleem hoor.

Bijdrager
    peter1

Mijn probleem is juist dat ik vanaf mijn interne harde schijf problemen heb om de film te exporteren naar de camara. Ik wil dat dus vanaf de snellere externe harde schijf doen. Lukt het exporteren vanaf de externe niet omdat je maar 1 fire wire plug hebt op je externe harde schijf?
    Het lukt mij trouwens ook niet om filmen te in/exporteren vanaf de usb poort.

Bijdrager
    Triumph

Alles die ik op de interne harde schijf. (iMovie4 en iDVD4) pas als ik klaar ben of even wat anders wil doen (video/dvd) dan zet ik het vomplete project op een externe FW schijf.
    En dit wegens diverse problemen die ik kreeg als ik met iMovie extern iets wilde doen. Ik heb 2 externe een lacie 120GB en een ‘home made’ 200GB.
    Ook de Apple helplijn(en die niet alleen) vertelde destijds altijd de interne HD te gebruiken voor iMovei en iDVD projecten.

Bijdrager
    mereltje

Tja Peter1, daar weet ik eigenlijk raad mee! Ik had nooit problemen met het exporteren naar camera met Imovie3 en mn extrene HD, maar sinds Imovie4 wil dat gewoon niet meer lukken. Ik heb redelijk wat fora geraadpleegt en daar begreep ik uit dat het toch echt via je interne HD moest. Het ligt niet aan 1 firewire poort trouwens, ik heb er twee.
    Deze externe HD heb ik, ziet er gewoon cool uit (vinden klanten leuk haha) en is snel;
    http://www.westerndigital.com/en/products/products.asp?DriveID=49
    Het werkt trouwens wel perfect met andere programma’s, zoals FCP en Premiere. Dus wie weet ligt het aan Imovie4 en komen ze snel met update die het oplost. Zodra ik wat meer weet laat ik het via een PB-tje weten.
    Ik heb trouwens nog nooit met USB geprobeerd.

Nou heb ik 2 interne HD’s, een die er al in zat en een die ik erbij heb geplaatst, maar alleen de orginele HD heeft geen problemen met het exporteren naar camera met Imovie4. Ik volg al maanden verschillende fora om dit probleem op te lossen want het is allemaal erg omslachtig om elke keer je projecten naar de interne te verplaatsen als je wilt exporteren naar camera. Nog geen oplossing gevonden helaas! Dus als iemand nog iets weet?……..
    Kortom Peter1; ik zou toch Apple ff bellen hierover, hopelijk hebben zij een oplossing voor je. Het zou natuurlijk shit zijn als je veel geld uitgeeft aan een super externe HD en vervolgens doet ie het nog steeds niet. :cry:

Bijdrager
    i3enhur

Ik heb zo’n zelfde issue eens meegemaakt met een externe LaCie en Final Cut Pro….capturen naar disk en uitspelen naar camera stotterde en dropte frames…Het heeft iets te maken met de FireWire bridge en de chipset die in die dingen zit…sinds Panther… Sommige FW 800 schijven die aan FW 400 poorten werden gehangen werden zelfs gewist. Het is een fout die in het OS zit…helaas maar waar!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.