3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Wesleytje4

Externe harddisk probleem

Ik heb al 2 jaar een Western Digital externe harddisk, maar mijn probleem is dat er niks gebeurd als ik m’n harddisk op mijn mac aansluit. Ik heb alles geprobeerd want ik dacht eerst dat het aan de usb-kabel lag, maar toen sloot ik hem aan me tv aan en hij deed het gewoon goed. Ik heb het vermoeden dat dat komt omdat ik hem niet veilig heb verwijderd. Hoe kan ik dit verhelpen?
    Ik heb in iedergeval op verschillende forums gekeken en zag dat ik bij disk utility moet kijken en daar staat ie gewoon bij maar als ik mijn harddisk wil herstellen krijg ik dit:

2014-05-07 13:22:23 +0200: ** If you still want to try fixing your volume, use /System/Library/Filesystems/fusefs_txantfs.fs/Support/ntfsfix from the command line…

2014-05-07 13:22:23 +0200: Herstel volume voltooid.
    2014-05-07 13:22:23 +0200: Opstartondersteuningspartities voor het volume waar nodig bijwerken.
    2014-05-07 13:22:34 +0200: Fout: Schijfhulpprogramma kan deze schijf niet herstellen. Maak een reservekopie van zo veel mogelijk bestanden, formatteer de schijf opnieuw en zet de reservekopie van uw bestanden terug.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen, of een andere manier om eerst mijn spullen over te zetten (vooral de foto’s).

Mvg.

Bijdrager
    BoniMacX

En je hebt al twee jaar geen back-up van die externe schijf?
    Zo ja, wis je de schijf gewoon een zet je back-up terug.

Zo nee, kijk je hier maar is: http://www.macfreak.nl/forums/topic/3/24270/welke-rescue-software-voor-de-beste-resultaten/

Bijdrager
    menu

Volgens mij is het een windows geformatteerde disk (ntfs) probeer de disk eens op een windows machine of probeer de software van deze link eens

Windows NTFS lezen EN schrijven onder Mac OS X

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.