7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Applemaniac

Externe harddisk niet bereikbaar in netwerk sinds upgrade naar Catalina

Hallo, ik heb twee Seagate externe harde schijven aan mijniMac via usb aangesloten.

Beiden kon ik vanaf onze Macbooks bereiken via het netwerk. Echter sinds de upgrade naar OS Catalina op de iMac kan ik ze niet meer bereiken over het netwerk.

Ik krijg de melding dat er een bepaald onderdeel ontbreekt. Iemand een suggestie?

Bijdrager
    McPim

Het helpt vaak bij het zoeken naar een oorzaak om de exacte foutmelding te geven, of nog mooier, een screenshot. En vertel even hoe je precies die verbinding probeert te maken, in de Finder, via het menu ‘verbind met server’, of anders?

Heb je in de systeemvoorkeuren gekeken of Bestandsdeling goed ingesteld staat?

Bijdrager
    Applemaniac

Hi McPim, bedankt voor je snelle reactie. Ik zal later vandaag een screenshot plaatsen. Ik maak via Finder verbinding op mijn MacBook Pro . Ik klik dan op iMac en kan dmv username/password verbinding maken met de iMac.  Daar zie ik de interne disk (Macintosh) en daar kan ik wel mee verbinden.

Vóór de upgrade naar Catalina op de iMac kon ik ook die twee externe harddisken bereiken via de Finder . Ik zie ze nog wel maar krijg dus de foutmelding als ik probeer te connecten.

Bijdrager
    McPim

Dank, dat sluit al een paar dingen uit. De netwerkverbinding werkt en bestandsdeling staat in ieder geval aan voor de interne schijf. Ben ik nog steeds benieuwd naar de exacte tekst van de foutmelding en je instellingen voor bestandsdeling op de iMac.

Herstart voor de zekerheid de iMac en de MacBook als dat nog niet gedaan is.

Bijdrager
    Applemaniac

Hi, ik heb de huidige situatie meegestuurd waar je de Macintosh SSD ziet die ik wel kan bereiken via het netwerk.

Ook zie je de twee Seagate disken welke ik dus niet kan bereiken en van de foutmelding heb ik ook een prinsscreen gemaakt.

Foutmelding

Bijdrager
    McPim

Herstart gedaan? Je kunt ook in je Finder rechtsboven de verbinding met de server verbreken en daarna opnieuw inloggen. Dat helpt soms ook. Ik heb dit onder Catalina ook een paar keer gehad, de laatste weken niet meer.

Dank voor het plaatje, dat maakt het makkelijker zoeken in het Engels (want dan vind je meer). Hier bijvoorbeeld, met de vertaalde melding.

Bijdrager
    Applemaniac

Hi McPim, bedankt voor deze optie. Echter heeft het niet geholpen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.