6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Joefje

Externe harddisk niet benaderbaar

Hi!

Ik heb aan mijn iMac (10.14.6) een paar externe harddisk hangen, allemaal WD. Een fungeert als TM en twee losse. Nu is een van de losse niet gemount, wel zichtbaar in disk utility maar kan hem daar niet mounten of first aid uitvoeren. Bij dat laatste krijg ik als melding dat ik hem maar snel moet backuppen… (wat lastig gaat als hij niet benaderbaar is).

Het is geen ramp als de info op de disk verloren gaat maar liever niet. Iemand een idee wat ik nog kan doen om hem alsnog aan de praat te krijgen?

Thanks!

Bijdrager
    Beech

Een keer opnieuw opstarten met de schijf er aan. Nog steeds niet benaderbaar, dan een keer opstarten zonder hd en dan in een andere ingang prikken.

Ik heb het ook een keer gehad dat dit geen oplossing was. Toen aan mijn pc gehangen, kreeg de melding dat de hd hersteld moest worden. Heb dat gedaan en toen deed ie het ook weer op de Mac.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door Beech.
    Bijdrager
    Joefje

Oke, dat eerste had ik gedaan, tweede nog niet, ga ik doen!

Bijdrager
    Joefje

En voordat ik dat kon gaan doen stond hij op miraculeuze wijze opeens weer in het rijtje en doet het weer gewoon! Magisch dit forum!:-)

Bijdrager
    T-sec

Ken een zelfde situatie met USB sticks. Niet zichtbaar in OSX wel zichtbaar in Windows.

In Windows een format uitgevoerd en vervolgens wel zichtbaar in OSX.

En dit komt ook nog regelmatig terug als ik de USB stick tussen OS-en gebruik.

Bijdrager
    Beech

<p class=”cite”>Joefje op 19 september 2019 om 12:17</p>
    En voordat ik dat kon gaan doen stond hij op miraculeuze wijze opeens weer in het rijtje en doet het weer gewoon! Magisch dit forum!:-)

Ik zou wel even de procedure doorlopen in DU.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.