3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    NN.

Externe Harddisk met Paragon werkt niet

hallo,

ik heb van mijn ouders de externe harddisk geleend aangezien ik er zelf nog geen bezit. Omdat deze van een windows pc afkomt en nfsc geformateerd is, waardoor ik alleen kan lezen via mn mac, heb ik de trial van het programma paragon geinstalleerd, omdat deze ervoor zou zorgen dat ik toch bestanden kon bijschrijven dan wel van de disk afhalen.
    Voordat ik paragon had geinstalleerd zag mn mac de hd wel maar kon ik dus alleen lezen, nu ziet hij hem helemaal niet meer. Ik denk dat dit dan door het programma paragon komt.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

(ook het deinstalleren en dan weer installeren werkt niet, en het opnieuwe aansluiten en opnieuw opstarten werkt ook niet, ik draai overigens leopard)

Ik weet dat hier al heel wat onderwerpen over zijn, maar ik kon mijn antwoord toch niet vinden.

Bijdrager
    Pieterr

Staan er nog gegevens op die externe hard disk die bewaard moeten blijven?
    Zo niet, dan zou ik alle NTFS heisa omzeilen door de schijf opnieuw te formatteren naar HFS+ (Journaled).
    Zo wel, dan is het misschien een minder handig idee om met deze schijf op je Mac aan de slag te gaan, tenminste als je meer ermee wilt doen dan alleen lezen van de schijf.

Zie verder:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=122473
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=126518

Bijdrager
    JohnH

Paragon installeert een regelpaneel dat zich in systeemvoorkeuren zet na installatie.
    In dat regelpaneel kun je de driver in- en uitschakelen. Een bekende bug is dat na het inschakelen Boot Camp uit beeld verdwijnt en weer terug komt via het uitschakelen van de driver.
    Waarschijnlijk verdwijnt bij jou ook de externe HD uit beeld na het installeren van de driver.
    Probeer het volgende: installeer de driver van Paragon opnieuw en zet dan via het regelpaneel de driver uit.
    Wellicht helpt dit.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.