7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    dannikon

Externe harddisk Lacie

Voor mij Macbook pro heb ik een externe harddisk 500GB van lacie gekocht.
    De externe harddisk moet je ook in het stopcontact steken, en je kan de schijf aan en uit zetten.

Wat doe je nu best met zo’n ding? Altijd in het stopcontact laten steken en aan laten staan? Enkel aan zetten wanneer nodig?

‘k Heb er geen idee van en de handleiding is nogal beperkt. Hoewel de service super: dinsdagavond via internet besteld, donderdagmiddag aan huis geleverd.

Bedankt!

Bijdrager
    phalkone

Ik zie geen enkele reden om deze constant te laten aanstaan. Persoonlijk zet ik mijn externe HD enkel aan, wanneer ik deze ook effectief gebruik. Ik laat ze wel constant in het stopcontact zitten.

Bijdrager
    MacBlade

Altijd uit wanneer niet nodig.

Bijdrager
    Sentitel

Mijn firewire HDD schakelt zichzelf uit na een bepaalde tijd, dus ik heb er geen omkijken naar.

Bijdrager
    Macmaniak

constant aan laten staan is logischerwijs onnodig en bovendien een niet-noodzakelijke aanslag op het milieu en je eigen of ouders energierekening.

Simpelweg bij gebruik aanzetten.

Bijdrager
    mollie319

hangt er denk ik ook vanaf hoe je de schijf gebruikt.

Mijn Lacie gaat inderdaad ook uit (sluimer) en dat vindt ik wel best zo.

Ik wil binnenkort gaan beginnen met backuppen, ’s nachts, want dan heb ik er het minste last van.

Als je dan je schijf uit hebt staan, gaat het niet lukken natuurlijk. en anders moet je weer bedenken op welke dag je backup’s maakt, en dan je schijf aan laten staan, lijkt me een onwerkbare situatie.
    mijn mening.

Ik heb mijn iTunes bibliotheek op de externe schijf staan, dus dat is ook onhandig als je iTunes opstart. Moet je eerst bedenken je schijf aan te zetten, alvorens iTunes op te starten.

Vervolgens heb ik de standaard download directory in Safari op de externe schijf staan,
    dus als je dan iets download middels Safari moet de schijf ook aan.

Daarom ben ik zo blij met de sluimerfunktie van de Lacie…..

Dus, het is maar net hoe je het gebruikt lijkt me…….

Groeten,

marcel

Bijdrager
    erwinh
    ”mollie319″

hangt er denk ik ook vanaf hoe je de schijf gebruikt.

Mijn Lacie gaat inderdaad ook uit (sluimer) en dat vindt ik wel best zo.

Welke Lacie heb jij?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.