11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    diendea

externe harddisc gebruiken tijden werken met Final Cut Pro

Is het voor een programma zoals FCP of IMovie goed om een externe harde schijf te gebruiken?
    Dus alle footage op de externe disc en vandaaruit opslaan en werken. Vooral ook bij veel rendering etc?

Ooit zei iemand dat het beter is om je materiaal op powermac g5 harddisc te hebben staan en vandaaruit te werken (en als je klaar bent) over te schrijven naar de externe schijf? Hoe doen jullie dat? jeroen

Bijdrager
    sally

Het is heel gebruikelijk en goed om de video op een andere schijf dan de applicatie te draaien..
    Ook extern firewire.
    Maar niet persé noodzakelijk.

Bijdrager
    Nanno

ik kan je aanraden met snelle harde schijven te werken. Firewire 800 werkt prima!

Bijdrager
    Turbanus

Het kan bij sommige schijven problemen geven als je niet instelt of krijgt ingesteld, dat die niet in slaap mag vallen tijden je werk.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je veel wilt monteren op je G5, dan zou ik je aanraden om in eerste instantie een tweede interne harde schijf te gebruiken. Dat is een stuk stabieler dan een externe schijf. Okee, als die dan vol zit moet je maar eens gaan denken aan een externe. Let dan wel op dat die Firewire 800 heeft, garandeert de hoogste doorvoersnelheid. Overigens kunnen externe schijven wel weer problemen veroorzaken als je ook een firewire camera of recorder aan je G5 hebt hangen, omdat die gebruik maken van dezelfde FW-bus. Dat kan af en toe conflicten veroorzaken.

Bijdrager
    Djmichel

Wij hebben hier ook lang gebruik gemaakt van werken op externe HD’s. Verders heeft het nooit problemen gegeven. Ik gebruikte de externe FW drive als Capture scratch en temporary storage. FW 400 en 800. Het werkte beide prima!!

Alleen sinds dat we met HD werken is een FW echt te traag. De doorvoer snelheid is te laag en dat belemert het monteren. Fibre Channel was hierbij de oplossing. Maar in jouw geval denk ik dat je het er prima vanaf zult brengen met een externe FW drive (geen LaCie)
    We gebruikten hier vooral LaCie en die zal ik je ook maar tegelijk afraden. We hebben nu een hele collectie broodplanken erbij.

groet

Bijdrager
    hobbes2210

Hi,

Standaard is extern snel genoeg (USB 2 of FW 400).
    Ik zelf werk echter graag direct op de harde schijf en gebruik de externe als back up schijven of tijdelijke storage om files te parkeren die even niet nodig zijn.

Ik heb meerdere extreme projecten gehad waar ook de firewire schijven nodig waren en dat ging eigenlijk zonder problemen.

Zodra je met HDV gaat werken is het allemaal anders, hoewel de throughput in principe bijna gelijk is, maar je gaat dan met gecomprimeerde bestanden werken

Geblokkeerd
    Anoniem

Gewoon FW800 gebruiken dan zit je altijd goed. Ook bij HDV.

Bijdrager
    1234

Ik gebruik zelf een Lacie 500 Gb extern en dat werkt prima. Ik moet dan alleen met inladen de schijf via USB inprikken en mijn (enige) FW400 port gebruiken voor de camera.

ik werk op een oude ibook G4

Bijdrager
    postman

Sinds ik m’n xl2 camera heb, kan ik niet meer capturen op externe FW400 schijven. Met andere dv camera’s is dit geen probleem, en met m’n xl1s ook niet.

Bijdrager
    Gip

Is het handiger om eerst een goedkope externe hardeschijf te kopen, van maxthon of lacie ofzo, of moet ik er meteen een van g-technology kopen? En wat maakt het eigenlijk uit?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.