8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jonavrc

Externe hard schijf voor ML en Windows

Ik heb een 500GB Western Digital externe harde schijf.
    Deze wil ik voor 400 GB gebruiken voor time machine backups en ong. 100 GB voor als ik iets van windows naar mijn mac moet kopieren.
    Hoe kan ik dit het beste patitioneren en moet ik hem dan eerst helemaal leeg maken?
    Er zitten ook bestanden bij die groter zijn als 4 GB hoe moet ik dit regelen?

Bijdrager
    Yggdrasil

Hey,

Ikzelf doe het zo dat ik een HFS+ partitie heb voor Time Machine en een NTFS partitie voor Mac naar Windows.

Om de NTFS partitie te kunnen gebruiken onder Mac, maak ik gebruik van Paragon NTFS.

Bijdrager
    Synapse88

Als je geen geld wil uitgeven aan software om NTFS te kunnen schrijven dan maak je de 2de partitie best FAT32 maar dan heb je wel de beperking dat je bestanden niet groter kunnen zijn dan 4GB en het label van de partitie in CAPS zal staan.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik zou hem nooit van z’n leven in FAT32 zetten.

Er komt ooit wel een moment waarop je een film o.i.d. wil overzetten en dan kun je gelijk heel het boeltje terug formatteren. Dan kun je beter een kleine investering doen vind ik.:razz:

Bijdrager
    jonavrc

@Nick. Die software kost 20 euro en koop je via internet of kan dat ook via de app store.
    Ik heb geen verstand van patitiebenamingen.. maar hij staat nu standaard op Journaled for mac ofzoiets dat is gelijk aan HFS+ toch?

Maar als ik kan nu op mijn mac zonder te formatteren een NTFS partitie aanmaken waarmee ik icm met software alles moeiteloos kan kopieren van mijn windows laptop naar mijn mac.
    Een alternatief is natuurlijk een grote USB:p

Bijdrager
    Ree

als je Windows Vista of windows 7 hebt; gebruik EXFAT. Geen probleem met bestanden groter dan 4 GB en lees- en schrijfbaar op zowel Windows als Mac.

Ikzelf gebruik Paragon NTFS al jaren met veel plezier en gebruik dus gewoon NTFS:)

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Jona… HFS+ is inderdaad gewoon Mac + Journaled. Paragon koop je via de website zelf. Ik vind het persoonlijk jammer dat ze ’t niet in de Mac App Store zetten. Maar goed.

@ Ree… Dan loop je weer tegen het probleem aan dat je op oudere PC’s en TV’s je schijf niet kunt koppelen. Da’s ook nogal stom. Ik gebruik net zoals jou Paragon en dat werkt als een zonnetje!

Bijdrager
    Twan94

Ik heb mijn 500gb externe hardeschijf in twee partities opgedeeld, 350gb Mac journaled en 150gb exFat.
    Op de Mac Journaled partitie maak ik backups met timemachine en op de exFat partitie heb ik bestanden staan die ik ook eventueel vanaf een windows pc zou moeten kunnen benaderen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.