5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    anneermens

Externe Hard Drive eerst via windows instellen?

Hallo!

Ik heb net een ‘iomega select desktop hard drive 2 tb’ gekocht, en het lukt me maar niet het ding werkend te krijgen.

Sterker nog, ik krijg het idee dat m’n macbook ‘em niet eens ziet; ik zie op mijn bureaublad niks en ook als ik in het schijfhulpprogramma kijk is er niks te zien. Ik gebruik em via usb 2.0, en de stekker zit er in, het lichtje brandt ook.

Ik heb afgelopen avond het hele internet afgespeurd, en al van alles geprobeerd, en nu zag ik ergens staan dat ik em via een andere computer moet formatteren/partitioneren/instellen ofzo.

Begrijp ik dus goed dat ik, om hem te laten werken, ik eerst via iemand anders windows computer mijn hard drive moet instellen? Dat zou toch te bizar zijn voor woorden?

Als iemand tips heeft; graag!

Liefs,
    Anne

Bijdrager
    iCreatedTech

Je zou hem in FAT32 kunnen formatteren onder Windows, en dan als Mac OS X hem wel herkend kunnen formatteren naar Mac OS Uitgebreid (journaled). Want misschien is die NTFS geformatteerd, en dat werkt alleen onder Windows (of met NTFS3G op Mac OS)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een externe schijf is meestal al geformatteerd voor Windows, maar ik heb het nog nooit gehad dat de Mac zo’n pas gekochte schijf niet zag. Want ook al verschijnt hij niet op de desktop als een ‘volume’, als ‘device‘ zou hij zichtbaar moeten zijn in schijfhulpprogramma of systeemprofiel (in de USB lijst)

Zo niet, terug naar de winkel.

p.s: zie je hem ook niet als je de Mac opstart zonder deze drive, en daarna pas aansluit?

Bijdrager
    Maverick9898

Je Mac zou ‘m wel moeten kunnen zien, in principe. Mac OSX leest standaard NTFS, maar kan niet schrijven.
    Inderdaad even via Disk Utilities (Schijfhulpprogramma) kijken of ie daar tussenstaat en anders lijkt ie gewoon niet te werken.

Bijdrager
    anneermens

Hmm, ik reageer wel erg laat, maar dankje voor je reactie!

Ik kon em bij schijfhulpprogramma ook niet zien, en ben terug gegaan naar de winkel, Daar lukte ze het ook niet, en ik heb een nieuwe meegrekegen, die geformatteerd, en nu werkt het als een wolkje!

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Groetjes,
    Anne

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.