11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Lambertini

Externe fotos importeren in bestaande gebeurtenis

Ik moet altijd een nieuwe gebeurtenis maken wanneer ik fotos vanop mijn canon toevoeg in iphoto.
    Kan je niet gewoon bestaande gebeurtenis openen en mijn 20 net genomen fotos toevoegen in een bestaande map ?
    Graag werkwijze aub

Bijdrager
    fatboysmart
    ”Lambertini”

Graag werkwijze aub

Hij bedoeld… ‘kan iemand mij misschien vertellen hoe dit handiger kan… bij voorbaat dank’…

Bijdrager
    Oppie

Lol:lol:

Je kunt simpel de ene gebeurtenis in de andere slepen, en die ook weer in een andere slepen; maar ook weer in meerdere splitsen… Alles kan.

Bijdrager
    KingAchille

Inderdaad. Foto’s kan je heen en weer schuiven en kopiëren tussen de verschillende projecten. Het is gewoon eventjes puzzelen:) Maar je moet iets over hebben voor een mooie fotocollectie:wink:

Geblokkeerd
    Breuf

Wat een oplossing is, is het volgende: importeer de foto’s in een nieuwe gebeurtenis. Daarna deze nieuwe gebeurtenis selecteren en de gebeurtenis selecteren waar je de foto’s in wilt hebben. Dan kies je in het menu gebeurtenissen samenvoegen.

NB heb iPhoto niet open. De tekst van de menu optie kan dus afwijken.

Bijdrager
    Godfather

iPhoto gaat er van uit dat een gebeurtenis (event) een dagelijks iets is. Een event is dus als je bijvoorbeeld een dagje naar de Efteling gaat. Zo lang je van deze werkwijze uit gaat is de ‘dag’ oplossing een hele goede. Mocht je toevallig 2 dagen ergens op eenzelfde ‘event’ geweest zijn dan kun je dit altijd nog inderdaad handmatig verslepen in het vorige event.

Mocht je liever een week aanhouden als event kun je dit instellen in de voorkeuren van iPhoto.

Bijdrager
    Oppie

Breuf, kan ook, maar slepen werkt natuurlijk net even sneller en logischer.

Bijdrager
    prullenbak
    ”fatboysmart”
    ”Lambertini”

Graag werkwijze aub

Hij bedoelT… ‘kan iemand mij misschien vertellen hoe dit handiger kan… bij voorbaat dank’…

;)

Je hebt wel gelijk trouwens, wat een beleefdheid van flambertini

Geblokkeerd
    Breuf
    ”Oppie”

Breuf, kan ook, maar slepen werkt natuurlijk net even sneller en logischer.

Mee eens.

Bijdrager
    Oppie

En wat zou Lambertini als TS er zelf van vinden…?

Bijdrager
    Lambertini

Bedankt aan al die brave mensen met beleefdheidtips, spellingsadvies en (niet onbelangrijk) Iphoto-kennis…

1000 x dank voor jullie welgemeende steun.

PS Zoals jullie zien kom ik niet zo veel op het forum maar wens ik (liever laat dan nooit) iedereen te bedanken voor digitale albums vol structuur !
    Goed zo ?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.