16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    davedive

externe dvd-writer

Hallo,

Ik sta op het punt om een externe firewire dvd-brander te kopen. Mijn opties zijn :
    1) Sony DRU 500ULX : voordeel : compatibiliteit van formaat dvd-r èn dvd+r … / nadeel : waarschijnlijk geen idvd-support, ook geen dvd-software voor osx (alhoewel LaCie de CaptyDVD-software blijkbaar wel afzonderlijk zou verkopen ($150 maar dat is ongeveer verschil tussen sony en lacie-drives, dus dat maakt niets uit)
    2) LaCie d2 u&i (=usb2.0 & ieee1394) waar binnenkort (als de europese voorraden van de oudere modellen uitverkocht zijn CaptyDVD bijzit (tegenhanger van idvd blijkbaar). Voordeel : eigen software (captyDVD) Nadeel : enkel dvd-r … en géén dvd+r… formaatondersteuning.
    3) Formac devideon superdrive : met eigne dvd-software : Voordeel : eigen software nadeel : in documentatie staat enkel iets over imovie en quick-time conversie naar dvd, final cut pro èn zeker (want recenter) final cut express staan nergens als ondersteund. / enkel dvd-r … en géén dvd+r… formaatondersteuning.

Indien je één van die apparaten bezit, graag je ervaringen
    dank
    davedive

Bijdrager
    davedive

:cry:

heeft nou niemand hierover iets meer te vertellen ??

Bijdrager
    PeterH

Ik zou gaan voor die Sony, Apple levert niet voor niets verschillende modellen al uit met deze drive als interne dvd brander. En je kunt alle formaten aan. Zeker nu er nog niet een echte eenduidige standaard is wel een voordeel, toch?

Bijdrager
    davedive

Hoe kan je eigenlijk weten(bij bestelling bv.) welke drive er in de mac zal zitten?

Je kan als je hem hebt inderdaad zien welk type en merk er in jou mac zit.
    Hoe kom je erbij dat deze Sony-drive in sommige macs zit ingebouwd, staat dit ergens in één of ander forum ? Indien je die link zou hebben, zou ik die maar al te graag willen bekomen.

Enige probleem met externe dvd-brander is natuurlijk welke software op de apple kan gebruikt worden…

davedive

Bijdrager
    Stof
    ”davedive”

Hoe kom je erbij dat deze Sony-drive in sommige macs zit ingebouwd, staat dit ergens in één of ander forum ? Indien je die link zou hebben, zou ik die maar al te graag willen bekomen.

http://www.macrumors.com/pages/2003/02/20030220194342.shtml

http://forums.macrumors.com/showthread.php?threadid=20287

http://news.com.com/2009-1088-984352.html?tag=lh

Bijdrager
    davedive

Bedankt stof,

ik zal hiermee al een tijdje zoet zijn

nogmaals dank
    davedive

Bijdrager
    Torz

Als je films uit meerdere regio’s wil bekijken bedenk goed dat Sony branders en speler niet softwarematig regio vrij te maken zijn.

Bijdrager
    davedive

is niet mijn bedoeling om dvd’s op mijn mac te bekijken, daarvoor heb je een thuisspeler, niet?

het is echter wel zo dat het een onozele beperking blijft (vooral een economische dan)

davedive

Bijdrager
    Torz
    ”davedive”

Hoe kan je eigenlijk weten(bij bestelling bv.) welke drive er in de mac zal zitten?

…………..

Enige probleem met externe dvd-brander is natuurlijk welke software op de apple kan gebruikt worden…

davedive

Als de regio je niet interresseert zou ik kiezen voor de Sony omdat – + schrijfjes schrijft.
    Op Mac bidouille heb ik eens gelezen dat de Sony zelfs iDVD compatibel is
    (ingebouwd),extern weet ik niet.
    Toast zal zeker werken.

Bijdrager
    passenger

Effe stom vraagje tussendoor? Werkt OSX wel met externe DVD-branders? Ik dacht namelijk nog niet.

Bijdrager
    dennis

Ik dacht iDVD niet, maar OSX wel??
    Heb geen DVD writer dus ff navragen :wink:

Dennis

Bijdrager
    Mazl

De Sony en de Formac (waar een Pioneer inzit) werken beide perfect onder OS X (ook in iDVD, e.d.)

Bijdrager
    davedive

Die werken toch niet als externe dvdbrander met idvd?????

Overal staat dat te lezen, en nergens heb ik al een rapport gezien dat dit wel gaat.

Algemene regel is idvd werkt niet met externe branders !

Osx werkt natuurlijk wel met externe branders maar dan moet je een ander dan idvd programma(dat op osx draait) hebben om dat te doen.

Graag links naar ‘manier’ om idvd te doen werken met externe branders, als die bestaan

davedive

Bijdrager
    Mazl

Hmmm… ik heb inderdaad niet gelet op het feit dat de brander extern is… Waarom koop je geen interne Sony of Pioneer drive? Dan weet je zeker dat het gaat werken!

Bijdrager
    davedive

Cube

Dus enkel ‘slotloaded drives’ gaan erin

ben op zoek maar vindt nog geen:x

davedive

Bijdrager
    2erik

In het laatste nummer van MacFan (zojuist uit) staat een recentie van een aantal DVD branders

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.