11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Jones1999

Externe dvd reader op windows/mac aansluiten

hallo iedereen,

ik heb een tijd geleden windows geinstalleerd op mijn macbook en nu wou ik vandaag mijn externe dvd speler aansluiten op mijn windows maar deze komt niet tevoorschijn. Dus ben ik in de instellingen gaan kijken en hieruit blijkt dat ik de apparaatdetectie niet kan aanzetten en ik denk dat dit het probleem is dat de dvd speler niet werkt. 

Bijdrager
    KarelWillem

Geen idee…
    Volgens mij is de externe DVD-speler op mijn Windows-SSD gewoon zichtbaar.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@jones99,

Verkeerd forum…

Bijdrager
    KarelWillem

Het is hardware, aangesloten op een MacBook.

Bovendien wordt het installeren van Windows ook nog eens gewoon ondersteund door Apple.

Niets ‘verkeerd forum’ dus.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@karelwillem,

Onzin natuurlijk, dat Apple het met omwegen mogelijk maakt om Windhoos te kunnen gebruiken  en jij noemt dat ondersteunen?

Apple is Apple door de software, niet door een verzameling chips…

Als je windhoos op Apple hardware aansluit is het geen Apple Computer meer….

Bijdrager
    EagerB0bNerd

@karelwillem:

Joop heeft het over zichzelf.

Bijdrager
    KarelWillem

Lol.

JoopJoopJoop op 28 mei 2019 om 17:02
    ….jij noemt dat ondersteunen?

Apple is Apple door de software…

Ze leveren notabene de software mee om Windows te kunnen installeren.

Ontworpen door Apple zelf.

Bijdrager
    abbenhui

Heb je wel de driver geladen voor de dvd-speler? Als het een Apple superdrive is moet je hier even kijken.

Bijdrager
    Jones1999

Het is geen apple drive maar eentje voor windows daarom dat ik deze op mijn windows (die via bootcamp op mijn mac staat) te draaien maar ik krijg hem niet gevonden in de windows.

Moderator
    Night

Op het moment dat je in Windows (Bootcamp) bent opgestart, is je Mac een Windows machine geworden. Dat betekent ook dat je in Windows drivers moet/kunt installeren voor specifieke randapparatuur. De Bootcamp drivers zijn meer ter ondersteuning van de Mac hardware zelf. Als je op het internet zoekt naar het merk en type van je DVD speler, kom je die drivers ongetwijfeld tegen.

Bijdrager
    KarelWillem

Drivers installeren voor een dvd-speler? Het is geen 1999 meer toch?!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.