4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Harrar

Externe dvd drive LG GSA-2166D

Beste forum leden,

Ik gebruik al enige tijd mijn nieuwe mac mini tot volle tevredenheid. Echter zo af en toe mis ik de mogelijkheid nog wel om direct een dvd/cd af te spelen. Nu kwam ik de volgende externe dvd brander tweedehands tegen in de buurt; de LG GSA-2166D. Echter vind ik hiervan zo 123 niks van over ondersteuning op mac osx. Kortom, zou ik deze brander/schrijver icm mijn mac mini mid 2011 kunnen gebruiken voor zowel lezen als heel af en toe iets branden? Nu gebruik ik mijn superdrive uit mijn MBP, maar da’s niet altijd handig voor als de kinderen een cd-rom willen gebruiken…

Alvast bedankt voor jullie input!

Bijdrager
    Maverick9898

Volgens mij werkt alleen de SuperDrive van Apple zelf op de MacMini. Je kan niet zomaar elke externe brander/speler aansluiten en het werkt, tenzij je natuurlijk Windows installeert;)l

Bijdrager
    Harrar

Wel, windows xp staat er onder parallels op, maar zou toch ook graag de functies onder osx hebben. Indien het niet gaat blijf ik wel via mijn mbp werken indien dvd nodig, en kan ik later nog een superdrive extern kopen. Het leek me alleen dat zoiets anno 2011 toch ook wel via elke externe usb 2.0 dvd writer zou werken….., zeker omdat verder bijna alles op de webcam na van mijn oude pc werkt op de mini.

Bijdrager
    Maverick9898

Dat is dus niet zo. Dat is vooral zo omdat anders Apple hun business in die externe SuperDrives eraan gaan en dat is een grote winst. Veel mensen kopen die namelijk bij hun Air of, tegenwoordig, Mac mini.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.