14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    jurian

externe dvd brander

Hoi,

Ik heb een iMac zonder superdrive en wil nu graag een externe dvd writer. Is de LaCie dvd writer echt zijn geld waard of kun je het net zo goed doen met bijv de Samsung SE-W164L die de helft van het geld is.
    Het maakt niet uit of het fire wire of USB is.
    Hoop dat iemand mij een goed advies kan geven.

Moderator
    unSOUND
    ”jurian”

Het maakt niet uit of het fire wire of USB is.

Dat maakt wel degelijk uit… FireWire is namelijk sneller en stabieler qua snelheid, wat zeker bij het branden van DVD’s belangrijk is.

Bijdrager
    jumper

Ik heb een lacie D2 DVD-writer met USB en irewire en ben er toch heel tevreden van.

Ik weet niet of zaken zoals iDVD werken met een usb brander. Waarschijnlijk zal iemand hier wel op deze vraag kunnen antwoorden..

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Inderdaad! Beelden door een kabeltje? Gaat het snelst met Firewire!

Geluid? USB ook goed. (Hoewel één standaard, liefst gewoon alles firewire, wel makkelijker geweest was natuurlijk)

Voor de rest is Lacie wel een betrouwbaar merk.

Bijdrager
    Gies

Ik heb een BenQ usb 2.0 dvd brander. Deze wordt herkent door iDVD. Helaas is het geen firewire maar hij is ook al een paar jaartjes oud…

Succes

Bijdrager
    jurian

Ok dan wordt het dus in ieder geval fire wire, zijn er mensen die ervaring hebben met een ander merk dan LaCie.
    Of wat maakt LaCie bijzonder?

Bijdrager
    computer space

Het gaat om de brander die er in zit. Je kunt ook een IDE kast met Firewire kopen en er een goede Pioneer/NEC brander instoppen. Fluitje van een cent.

Bijdrager
    Macian

In jou geval had ik gewoon de drive vervangen die er in zit! Ten 1e nog voordeliger ten 2e staat ook beter ook;-)

Bijdrager
    hardus

Interne drive van iMac vervangen voordeliger? Lijkt me niet.
    LaCie maakt alleen stickers die ze op apparaten plakken. Koop gewoon de voordeligste bij Mycom ofzo.

Bijdrager
    snowman

Wat zijn de prijzen van een externe dvd brander??

Bijdrager
    jurian

Als ik praat over een externe met fire wire van LaCie dan 119 euro, die van samsung (wel USB)bijvoorbeeld 64 en als ik het zou doan zoals hierboven met een IDE kast dan denk ik alle bij elkaar rond de 50 euro.
    Wat een superdrive kost weet ik zo niet.

Bijdrager
    jurian

Ik heb een LaCie fire wire besteld bij mailamac en zal laten horen hoe die bevalt.

Bedankt voor de info

Bijdrager
    jurian

Nou ik heb hem binnen en ben uiterst tevreden, qua uiterlijk mooi,qua herkennen geen enkel probleem tegen gekomen en light scribe is iets leuks extra’s.

Ik had ook nog een externe dvd brander met usb aansluiting van een collega geleend, maar die herkende die dus niet.

Bijdrager
    snowman

Veell plezier ermee!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.