5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    rikdertien

externe dvd-brander

Hallo ik ben van plan een externe dvd-brander aan te schaffen. Ik heb echter een paar vraagjes:
    kan ik dan projecten in iDVD gemaakt branden? En doe ik dit via Toast? En welke brander raden jullie mij aan? Ik heb een intel mini en een iBook G4.

Moderator
    unSOUND

De nieuwere versies van iDVD kunnen gewoon overweg met externe branders, je hebt dan dus geen extra programma nodig. Het is het verstandigst om te kijken naar een FireWire model, FireWire is sneller en stabieler dan USB, en dat geeft dus ook minder kans op problemen bij het branden.

Ikzelf heb een LaCie brander waar ik heel tevreden mee ben.

Bijdrager
    migel

lollll

Moderator
    unSOUND

De chipset in de behuizing is bepalend voor of iets werkt met de Mac of niet.

Als het er niet op staat KAN het werken, mits de juiste chipset aanwezig is. Maar als het Mac symbool niet op de verpakking staat bieden ze vaak geen ondersteuning aan Mac gebruikers. Als het wel op de doos staat erkent de maker de Mac ook als ondersteunde klant. Je hebt dus kans op een betere ondersteuning van de makers als het wel op de doos vermeld staat…

Bijdrager
    wimrudolf

Ik gebruik een LaCie dvd-brander met firewire, om vanaf m’n ibook G4 (die geen interne brander heeft) de dvd’s of CD’s te maken. Geen probleem voor idvd, imovie, itunes en toast.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.