7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jorikk

Externe DISK op NTFS (van windows aangesloten op MAC)

Hi,
    Ik heb een vraag. Ik heb een externe disk met NFS. Dus niet schrijfbaar binnen de MAC.
    Dat maakt mij niet echt uit. Maar ik wel hem wel kunnen lezen in frontrow.
    Nu heb ik gezien dat je een allias moet maken, echter ik kan geen allias maken van de mappen erop.
    Weet iemand hoe dit werkt?

Thx,
    Jorik

Bijdrager
    Nikita

Front Row leest alles wat er in de map Films en in iTunes en iPhoto staat (wat er los in de bijbehorende mappen wordt gegooid, weet ik niet of die ook gelezen worden). Dus als het puur om films gaat, moet je denk ik dan de aliassen in de map Films plaatsten. Met muziek e.d. denk ik dat je ze het beste in iTunes kan importeren.

Bijdrager
    jorikk

Klopt. Maar ik kan geen allias maken blijkbaar van een readonly disk. klopt dat?

Bijdrager
    Nikita

Niet op die schijf nee, want dan moet ‘ie d’r naar schrijven. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe / of je een alias zonder gedoe gelijk op een interne schijf kan plaatsen. Ik heb geprobeerd om te slepen met Command ingedrukt maar dan doet ‘ie niks anders dan anders. Met ALT ingedrukt kopieert ‘ie ‘m ipv verplaatsen (tis op m’n interne schijf trouwens) en met Control ingedrukt krijg je gewoon je contextmenu te zien.

Bijdrager
    Sanchez

Via terminal met ln -s commando mischien?

ln -s path naar de map opgeven en dan path waar de link moet komen aangeven..

Bijvoorbeeld: ln -s /Volumes/NTFS_schijf/movies /Users/gebruiker/movies/ntfs_movies

Bijdrager
    jorikk

Het werkt… En goed ook!

Moderator
    unSOUND

Wat je ook kunt doen is het volgende:

• Selecteer de mappen waar je aliassen van wilt hebben
    • druk tegelijkertijd de [command] en de [option] knop in,
    • terwijl je die ingedrukt houdt, sleep je met je muis de mappen naar
    het “films” icoon in de linker kolom van je finder-venster.

Door iets te verslepen met de [command] en de [option] toets ingedrukt
    verplaats je de mappen niet, maar creëer je aliassen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.