17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    utah62

Externe disk met TimeMachine niet vindbaar

Sinds kort is mijn externe schijf die ik gebruik voor TM niet meer te zien in Finder wat ik ook doe. Ook niet in Disk Utility. Ik denk dat ik de schijf heb afgezet zonder eerst te verwijderen. Het vreemde is wel dat als ik de schijf aansluit op een MBP de schijf wel opduikt. Je zou dan denken dat er iets mis is met mijn USB poorten maar dat is niet het geval. Als ik namelijk een andere externe schijf aansluit op diezelfde poort/poorten komt deze wel op. Heb alle tips die ik op internet kon vinden aan geprobeerd, echter zonder resultaat.

Dank voor jullie tips/advies.

Moderator
    Night

Ik denk dat je het meeste (en makkelijkste) succes hebt met door de file-directory gegevens van de schijf even opnieuw op te laten bouwen met DiskWarrior of DriveGenius.

Bijdrager
    utah62

<p class=”cite”>Night op 17 februari 2018 om 20:53</p>
    Ik denk dat je het meeste (en makkelijkste) succes hebt met door de file-directory gegevens van de schijf even opnieuw op te laten bouwen met DiskWarrior of DriveGenius.

Ik kan de schijf niet benaderen vanaf mijn MP. Via de MBP heb ik al First Air gedaan vanuit Disk Utility. Dat is t hem juist, wel zichtbaar op een andere mac maar niet op de MP terwijl een andere ext disc op dezelfde usb poort wel leesbaar is.

Bijdrager
    utah62

Net nog ff op mbp aangesloten en gevonden. Terug naar MP en hiervan filmpje gemaakt wat er gebeurt als ik de ext disc aansluit.

https://drive.google.com/open?id=1NKNNBH3EMkiB_YIiqAXCMubUCwUykRzt

Bijdrager
    GoeieDag

Gewoon opnieuw formatteren en weer een nieuwe TM backup opzetten?

Bijdrager
    utah62

<p class=”cite”>GoeieDag op 18 februari 2018 om 13:55</p>
    Gewoon opnieuw formatteren en weer een nieuwe TM backup opzetten?

Mijn MP ziet de schijf niet, dat probeer ik duidelijk te maken.  Zie topic

Bijdrager
    GoeieDag

Wat is een MP? We kennen afkortingen MB en MBP. Zo wordt het allemaal wat verwarrend.

In ieder geval: hij was toch zichtbaar op een ‘andere Mac’? Dan op die Mac formatteren en weer aan de “MP” hangen voor een TM backup.

Bijdrager
    utah62

<p class=”cite”>GoeieDag op 18 februari 2018 om 15:34</p>
    Wat is een MP? We kennen afkortingen MB en MBP. Zo wordt het allemaal wat verwarrend.

Iig: hij was toch zichtbaar op een ‘andere Mac’? Dan op die Mac formatteren en weer aan de “MP” hangen voor een TM backup.

MP = Mac Pro.

MBP = MacBook Pro

heb op andere Mac geformateerd en als ik hem aansluit op de Mac Pro wordt de schijf niet gezien. Zie link naar filmpje. Een andere schijf doet het gewoon.

Bijdrager
    Dick de Roos

Is de stroomvoorziening van die schijf wel in orde?

Gaat dat via de USB-poort?

Bijdrager
    GoeieDag

utah62 op 18 februari 2018 om 15:37
    Zie link naar filmpje.

Voor dat filmpje moet ik inloggen bij Google. Ga ik niet doen.

Bijdrager
    utah62

<p class=”cite”>Dick de Roos op 18 februari 2018 om 15:43</p>
    Is de stroomvoorziening van die schijf wel in orde?

Gaat dat via de USB-poort?

Nee aparte stroomvoorziening

Bijdrager
    utah62

<p class=”cite”>GoeieDag op 18 februari 2018 om 16:00</p>

utah62 op 18 februari 2018 om 15:37
    Zie link naar filmpje.

Voor dat filmpje moet ik inloggen bij Google. Ga ik niet doen.

Is dat zo? Das niet de bedoeling. Zal ff kijken

Bijdrager
    utah62

Link zou gewoon moeten werken zonder in te loggen: https://drive.google.com/file/d/1NKNNBH3EMkiB_YIiqAXCMubUCwUykRzt/view?usp=sharing

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, nu kan ik het filmpje gewoon bekijken.

Echter: wat moet ik van jou zien? Ik zie een USB kabel in een dock gestoken worden, en dan een lampje knipperen…

Bijdrager
    utah62

<p class=”cite”>GoeieDag op 18 februari 2018 om 18:36</p>
    Ja, nu kan ik het filmpje gewoon bekijken.

Echter: wat moet ik van jou zien? Ik zie een USB kabel in een dock gestoken worden, en dan een lampje knipperen…

Klopt. Hieraan zie je dat de disk geen contact krijgt met de Mac. Ook niet als ik hem aan de voorzijde of achterkant steek. Daarom kan ik er niet “bij”. En het heeft gewerkt.

Moderator
    Night

Lampje knippert, dus USB connectie wordt gezien.
    Zie je de disk ook bij   > Over deze Mac > Systeemrapport > USB (linkerkolom) > vermelding in vak rechtsboven? In dat geval kunnen we alles uitsluiten behalve een defecte directory-index, en verwijs ik toch naar mijn bovenste post. Deze programma’s zien en kunnen net wat meer dan het standaard Disk Utility. Voor Diskwarrior is overigens van toepassing dat je OS Sierra of lager moet zijn. Bij High Sierra kun je het alleen gebruiken op non-APFS disks.

Als je de disk NIET ziet in het Systeemrapport, laat dit dan even weten.

Bijdrager
    utah62

<p class=”cite”>Night op 18 februari 2018 om 21:09</p>
    Lampje knippert, dus USB connectie wordt gezien.
    Zie je de disk ook bij   > Over deze Mac > Systeemrapport > USB (linkerkolom) > vermelding in vak rechtsboven? In dat geval kunnen we alles uitsluiten behalve een defecte directory-index, en verwijs ik toch naar mijn bovenste post. Deze programma’s zien en kunnen net wat meer dan het standaard Disk Utility. Voor Diskwarrior is overigens van toepassing dat je OS Sierra of lager moet zijn. Bij High Sierra kun je het alleen gebruiken op non-APFS disks.

Als je de disk NIET ziet in het Systeemrapport, laat dit dan even weten.

Lampje knippert maar gaat dan uit. Zie hem niet staan bij USB. Zojuist andere ext disc afgesloten en die verschijnt gewoon.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.