18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    CorneOoms

externe camera aansluiten op macbook pro

Beste mensen,

Ik wil mijn camera (JVC Everio Gz-Gx1) aansluiten op mijn macbook pro om een livestream te kunnen beginnen.
    Op mijn camera zit alleen USB, HDMI en de aansluiting voor tulpen.
    Ik wil graag mijn camera via HDMI aansluiten maar zelf kom ik er niet uit.

WIE KAN MIJ HELPEN!!!

Bijdrager
    mtooster

Dat gaat volgens mij niet, want je macbook heeft geen hdmi input

Bijdrager
    CorneOoms

Heb de macbook pro 15 inch retina display medio 2014, er zit wel een HDMI poort op. Zal dit dan alleen output zijn?

Bijdrager
    makoe

De HDMI is alleen output, wellicht heb je met USB meer succes.

Bijdrager
    TRML

En je camera moet ook geschikt zijn om een life stream naar buiten te voeren via USB, dus daar kan het ook nog fout gaan als hij dat niet kan. Ik ken die camera niet maar niet alle camera’s kunnen dat.

Bijdrager
    CorneOoms

Via USB lukt ook niet, er is dan nog 1 poging over.
    Er zit aan de zijkant een jack plug voor AV (de tulpen dus) is er iets waarmee ik die tulpen op mijn macbook aan kan sluiten?

Bijdrager
    TRML

Nee dat kan ook niet zonder tussenkomst van een extern apparaat zoals een video converter.

Zoiets, maar ik weet niet of deze HD kan doorgeven.

http://www.lightinthebox.com/de/usb-2-0-video-audio-grabber-capture_p1121523.html

Bijdrager
    CorneOoms

[/url]

Dit heb ik gevonden kan dit ook werken?
    Deze is full HD.

Bijdrager
    TRML

Die zou kunnen werken ja, en aangezien hij speciaal voor gamen is zal er ook niet erg veel vertraging in het beeld zitten den ik.

Bijdrager
    fixar

De JVC Everio Gz-Gx1heeft toch Wi-Fi aan boord? Wellicht kun je daarmee beelden delen met je macbook?

Bijdrager
    CorneOoms

Het probleem met de wifi is dat hij niet vloeiend loopt.
    het is leuk voor bestanden overzetten maar niet voor livestream.

Bijdrager
    TheBigZ

Jammer dat precies van de gz-gx1 gezegd wordt dat er geen LoiLoFit support is.
    http://cdn.jvc.nl/hdeverio2013/

EDIT: ik zie nu dat LoiLoFit (een .NET app) ook alleen voor Windows beschikbaar is.
    http://www3.jvckenwood.com/english/download/loilofit/system.html

Bijdrager
    kaassouffle

Hoe test je het nu? Heb je een programma waarbij je direct de input kan laten zien?

Bijdrager
    CorneOoms

@kaassouffle ik kijk nu gewoon op mijn scherm van de camera maar wil graag het naar mijn laptop doen zodat ik via mijn laptop kan kijken en live stream kan maken

Bijdrager
    CorneOoms

@kaassouffle ik kijk nu gewoon op mijn scherm van de camera maar wil graag het naar mijn laptop doen zodat ik via mijn laptop kan kijken en live stream kan maken, dus dat ik weet is er geen programma ervoor om de directe input te kunnen laten zien.

Bijdrager
    kaassouffle

Maar hoe weet je dat de USB niet werkt ? Je zal toch een programma moeten hebben die de camera input kan tonen. Met welk programma wil je uiteindelijk gaan livestreamen ?

Volgens mij kun je met bijv een programma als Skype je camera input al testen.

Vroeger werkte het met Firewire met aardig wat cameras. Ik weet niet of het met USB ook direct werkt. Anders moet je toch iets van hardware kopen voor omzetten van signaal. Die Elgato Game zou volgens mij moeten werken, de site geeft aan dat hij ook met cameras werkt ipv game consoles. (Maar ik zou navragen of je hem weer kan terugbrengen als het niet werkt)

Bijdrager
    CorneOoms

@kaassouffle

Ik heb alles geprobeerd om via usb beeld te krijgen zelfs via skype.
    Dus ik moet dan voor die Elgato Game omvormer moeten gaan.
    Als het niet werkt kan ik hem binnen 14 dagen gewoon terugbrengen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.