15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    As29

[Opgelost] Externe Blue Ray speler en High Sierra

Ik heb de balen van Asus. Heb net een nieuwe iMac gekocht en MOET een externe Blue Ray brander hebben om voor klanten af en toe een dia presentatie of film te branden.

Na onderzoek kwam ik op de Asus 16D1H-U-Pro uit met USB3.0 en M-Disc ondersteuning. En halleluja Mac compatible. Volgens de site van Central Point en volgens de site van Asus die dit groots aanprijzen al een van de pluspunten. Op de verpakking staat zelfs 10.6 en hoger.

Echter, ik zie geen Mac-drivers voor deze brander. Kan ik deze brander tóch gebruiken of moet ik opzoek naar een snelle Blue Ray brander die M-Disc kan branden en compatible is met High Sierra. Heeft iemand tips of advies?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Openingspost aangepast + topic opgelost

Moderator
    Night

Kijk eens naar die van LG. Die zijn ook Mac Compatible,
    bijvoorbeeld de LG BE16NU50 (€ 115,99 bij Bol.com)

Of bekijk deze pagina uit augustus 2017:

https://www.imore.com/best-blu-ray-drives-mac

Bijdrager
    As29

Hoi Ik heb op de site van LG gekeken en vind helemaal nergens drivers voor Mac. Ik heb ze gebeld en ze zeggen zelf dat ze alleen windows compatible drivers hebben. LG heeft geen enkele brander (volgens hunzelf) die samengaat met Apple….???

Op de site die je verwijst staat ook de brander van Asus die ik gekocht heb. Als je na 2012 je systeem niet meer geüpdatet hebt dan mag je kennelijk zo’n apparaat Mac compatible noemen….

Helaas..

Moderator
    Night

De LG’s hebben geen additionele drivers nodig in MacOS. Gewoon plug and play.

Het staat er niet bij, maar is wel Mac compatible:

http://www.lg.com/us/burners-drives/lg-BE16NU50-external-blu-ray-dvd-drive

Zie onderstaande review:

☆☆☆☆☆ 5 out of 5 stars.Heisenberg

· 9 months ago
    MAC COMPATIBLE EXTERNAL BLU-RAY, M-DISC, 3D COMPAT
    I bought this unit so that I could back up data using a Windows PC as it did not advertise macOS compatability. I decided to try it out with my MacBook Pro and it recognised the drive flawlessly. There is no need for any 3rd party software – it works out of the box (I ran it on a Mid 2012 MacBook Pro i5 2.5GHz, 16GB, macOS 10.12.6). You will need to get some playback software from the net, but there are plenty of options out there now. I have since tried it on my Mac Mini and have had no issues whatsoever. The read and write speeds quoted are accurate and I normally get about +5% more than these actual speeds. Complaints from other reviews about excessive noise have not presented themselves yet. This is a visually slick looking, quiet, quality burner which does what it says on the packet.

✔ Yes,
    I recommend this product.

En troost je: zelfs bij de opvolger van jouw Asus, de SBW-06D2XU staat niet bij of deze wel of niet compatible is met macOS versie hoger dan 10.6…

Ik heb overigens nog betere, actueler overzichten van Bluray branders voor Mac gevonden:

https://bestled.reviews/best-external-bluray-drive-for-mac/

Let op: niet alle producten kunnen Bluray branden; er staan ook alleen-lezen devices tussen.

https://www.alltoptenbest.com/electronics-computers/top-10-best-external-bluray-drive-reviews/

Let op: niet alle getoonde drives zijn Mac compatible.

En deze optie vond ik ook nog:

https://www.amazon.com/SEA-TECH-Aluminum-External-Blu-Ray/dp/B008MCZJXG/ref=sr_1_4?s=pc&ie=UTF8&qid=1523903671&sr=1-4&refinements=p_n_condition-type%3A2224371011%2Cp_n_feature_keywords_two_browse-bin%3A6009692011%2Cp_n_shipping_option-bin%3A3242350011

Bijdrager
    csteelooper

Ähm… W’rom is een optical drive in godsnaam niet compatible? Heb deze ook staan (gratis gekregen). Als die niet werkt en een oudere drive, die ik ook nog heb (>5jr oud; dvd) wel, waar ligt zoiets dan aan? Feitelijk is het toch niets meer dan een standaard optical drive? Kennelijk niet dus… 🤔

Toch maar eens naar die LG gaan zoeken (heb ik al eens getest en werkt perfect)!

Bijdrager
    As29

Ik begrijp ook niet goed waarom je bij sommige eerst drivers moet downloaden en bij andere niet. Heeft de software waarmee je de boel brandt zoals Toast daar nog invloed op? Ik bedoel misschien stomme vraag maar zou een uitgebreid programma als Toast 16 Pro de brander wel kunnen vinden?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@as29,

De devices hebben Apple compatible software nodig, m.a.w. moeten aansluiten bij wat Apple hiervoor ter beschikking stelt.

Doen ze dat niet en/of updaten ze niet tijdig, dan is het over of begint het nooit.

Ze denken simpelweg, ach, dat < 10% marktaandeel van Apple wereldwijd, moeten ze maar een windowsbak aanschaffen…

Why bother…

Bijdrager
    As29

Het is gelukt!!

Iemand van CentralPoint heeft de moeite genomen om Asus te bellen en me te mailen. Zij hebben daar kennelijk iemand anders aan de lijn gehad. De Asus 16D1H-U-Pro is wel compatible. Je hoeft er geen drivers voor te downloaden omdat het NIET NODIG BLIJKT. Zo simpel is. Gewoon Plug and Play dus…

Ik zag hem pas toen ik bij systeemoverzicht-hardware-opslag ging zoeken. In Roxio Toast (16 Pro) herkent hij de ASUS gewoon.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Voel me eerlijk gezegd best wel dom nu… Ik ging er zo van uit dat het allemaal veel ingewikkelder zou moeten gaan.

De eerste schijfjes zijn gebrand en het werkt allemaal perfect! Ook Toast werkt heel prettig. Lekker duidelijk.

Thanks allemaal voor jullie hulp en reacties. Hopelijk heeft iemand anders hier ook wat aan…

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien is het wel netjes naar ASUS toe om de ietwat emotionele toonzetting (in kapitalen) in de openingspost een beetje aan te passen. Want deze tekst blijft anders bij zoekopdrachten door anderen onterecht naar boven komen.

Bijdrager
    As29

Daar heb je wel een punt ja… hoe doe ik dat?

Moderator
    Night

Dat kan je doen door je openingspost te bewerken (zie button eronder). Ik heb het nu even voor je gedaan.

Bijdrager
    As29

dank je!

Bijdrager
    csteelooper

<p class=”cite”>As29 op 17 april 2018 om 16:32</p>
    Het is gelukt!!

Iemand van CentralPoint heeft de moeite genomen om Asus te bellen en me te mailen. Zij hebben daar kennelijk iemand anders aan de lijn gehad. De Asus 16D1H-U-Pro is wel compatible. Je hoeft er geen drivers voor te downloaden omdat het NIET NODIG BLIJKT. Zo simpel is. Gewoon Plug and Play dus…

Ik zag hem pas toen ik bij systeemoverzicht-hardware-opslag ging zoeken. In Roxio Toast (16 Pro) herkent hij de ASUS gewoon.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Voel me eerlijk gezegd best wel dom nu… Ik ging er zo van uit dat het allemaal veel ingewikkelder zou moeten gaan.

De eerste schijfjes zijn gebrand en het werkt allemaal perfect! Ook Toast werkt heel prettig. Lekker duidelijk.

Thanks allemaal voor jullie hulp en reacties. Hopelijk heeft iemand anders hier ook wat aan…

Ik dacht al… Ik heb voor een USB optical drive werkelijk nog nóóit drivers hoeven downloaden na Windows 98; niet voor Windows versies ≥2000 en niet voor OS X/macOS ≥10.2. Dus dit zou letterlijk de aller eerste zijn geweest waarvoor het wel nodig zou zijn…

DIe “iemand anders” die hier wat aan heeft heb je zojuist gevonden: It is me, csteelooper! Dus alsnog dank aan jou, CentralPoint en ASUS dat het wél werkt. Kan ik tenminste ook Blu-Rays branden als dat nodig is… Overigens heb ik Compressor en die werkt gewoon met wat de brander doorgeeft aan compatible media. Dank nogmaals!

Bijdrager
    As29

Fijn csteelooper dat ik in ieder geval jou ‘uit de brand’ heb geholpen!!

Moderator
    Night

Overigens wel slordig dat leveranciers/producenten hun website niet af een toe eens updaten; 10.6…. dat was bijna 10 jaar geleden!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.