18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Groentenboer

Externe Blu-ray speler

Ik wil mijn Blu-rays gaan rippen met Mac DVD ripper Pro en ben nu op zoek naar een externe Blu-ray speler die ik op mijn Mac Mini (late 2012) aan kan sluiten. Het hoeft dus geen bLu-Ray brander te zijn, alleen lezen volstaat.

Iemand tips voor een blu-ray speler?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Groentenboer

Bedankt!

Ik zie net dat ik met Mac DVD ripper geen Blu-Ray kan rippen. Weet iemand software om een Blu-Ray 1 op 1 kopie te maken (een .iso bestand of heet dat bij een Blu-ray anders?)?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    sedikit

Ik heb het nog nooit gedaan., maar die kopie-mogelijkheid staat wel op mijn Toast Titanium versie 12:

Bijdrager
    Groentenboer

Bedankt voor de tip.

Toast kost € 90. Iemand een goedkopere tip?

Bijdrager
    sedikit

Lees PB.

Bijdrager
    nnsa

Al gedacht aan DRM (beveiliging), anders heeft rippen geen zin.

Bijdrager
    hen3

Er is een blu-ripper van dvdFab. Helaas niet gratis en nog erger: best wel crappy quality (lees: crasht vaak).

Bijdrager
    nnsa

@hen3: bedankt voor je aanvulling. Ik noemde in het algemeen de DRM-beveiliging (die weer zwaarder is dan bij DVD), omdat het op lijkt dat dit aspekt over het hoofd werd gezien, mede gezien de vraagstelling en het gewenste resultaat: blue ray content omzetten naar een video-formaat op hardeschijf.

Bijdrager
    hen3

<p class=”cite”>nnsa op 8 oktober 2018 om 17:49</p>
    @hen3: bedankt voor je aanvulling. Ik noemde in het algemeen de DRM-beveiliging (die weer zwaarder is dan bij DVD), omdat het op lijkt dat dit aspekt over het hoofd werd gezien, mede gezien de vraagstelling en het gewenste resultaat: blue ray content omzetten naar een video-formaat op hardeschijf.

Als DvdFab niet crasht dan kan je er prima mee rippen, zonder DRM problemen. Als hij niet crasht kan je prima blu-rays omzetten naar dvd, met een menuutje en eventuele ondertitels. En het duurt niet eens zo lang. Rippen naar mp4 of mkv duurt langer. Ik heb er een beetje een haat-liefde verhouding mee.

Bijdrager
    Groentenboer

Misschien is “rippen” niet de juiste term: ik wil een 1 op 1 kopie maken van de Blu-ray op een harde schijf.

Als ik DVD’s of Blu-rays koop die ik niet 1 op 1 kan kopiëren naar mijn harddisk vanwege een beveiliging, gaat de schijf linea recta retour naar de winkel. Ik heb er dan niks aan.

Moderator
    Night

Waarom zo moeilijk?

Making a copy of your CD / DVD/ BD

• goto applications > utilities > disk utility
    • insert your dvd with the data that you want to make an iso from the disk will appear in disk utility on the left hand side
    • click on the name of the disk [not the name of the cd / dvd drive]
    • click the ‘new image’ icon on the top bar
    • select ‘cd / dvd master’ form the ‘type’ dropdown
    • it will then make you an iso image [it will have the extension ‘cdr’]

Dan heb je een 1:1 kopie van je CD/DVD/BD

Wil je ruimte besparen, dan moet je de disk inderdaad rippen. En dat kan gewoon met het gratis Handbrake, dat ook blu ray disks ondersteunt. Ik veronderstel dat het dan wel om BD’s gaat, waar een film op staat.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>Night op 8 oktober 2018 om 20:41</p>
    Waarom zo moeilijk?

Dat lijkt me een terechte vraag. Ik ga dit proberen zodra ik mijn Blu-ray speler binnen heb. Ben het nu met een DVD aan het proberen.

Wordt vervolgd.

Bijdrager
    Groentenboer

Ik heb een image gemaakt van een DVD met als instelling cd / dvd master. Het eindresultaat is een .dmg bestand. Als ik het .dmg bestand mount, wordt een video_ts map weergegeven. Dat ziet er prima uit dus.

Ik heb nog niet geprobeerd of mijn mediaplayer dit dan herkent als een DVD. Mocht dit niet werken, dan kan ik de extensie wijzigen naar .iso vermoed ik.

Bijdrager
    nnsa

Het blijft voor mij toch een wonderlijke vraagstelling: enerzijds klinkt het plausibel om van je eigen DVD’s / BlueRay’s veiligheidskopieën te maken. Anderzijds lees ik in het voorgaande bericht dat de kopie door een Mediaspeler herkend zou moeten worden. Nu is hier niets mis mee, maar dan kom ik toch weer terug op ‘problemen’ met DRM bij dit proces. En inderdaad is de werkwijze van Night de ‘beste’ voor het maken van een kopie op een andere informatie-drager.

Bijdrager
    Groentenboer

Ik wil de kopieën niet maken als back-up of veiligheidskopie. Ik heb bij mijn tv geen DVD / Blu-ray speler. Ik zet mijn DVD’s op een harddisk die is aangesloten op een mediaplayer. Op die manier kijk ik naar mijn DVD’s. Nu heb ik ook een aantal Blu-rays en die wil ik nu ook op de harddisk gaan zetten die aan mijn mediaplayer is gekoppeld. De DVD’s / Bly-rays bewaar ik in een doos. Als back up voor als er iets gebeurd met mijn aan de mediaplayer gekoppelde harddisk.

Problemen met DRM heb ik niet omdat, zoals gezegd, ik beveiligde DVD’s / Blu-rays retourneer naar de winkel omdat ik daar niks aan heb gezien het feit dat ik mijn DVD’s / Blu-rays bekijk via mijn mediaplayer.

Bijdrager
    hen3

<p class=”cite”>Groentenboer op 8 oktober 2018 om 19:26</p>
    <p class=”cite”>…Als ik DVD’s of Blu-rays koop die ik niet 1 op 1 kan kopiëren naar mijn harddisk vanwege een beveiliging, gaat de schijf linea recta retour naar de winkel. Ik heb er dan niks aan.</p>

Ik vraag mij af of die dvd/blu-ray titels dan wel worden teruggenomen. Geen verzegeling of heb je gewoon goede afspraken met de verkoper.

Ik zal eens kijken of de methode van Night werkt. Want dan zou je wel heel gemakkelijk geleende blu-rays kunnen kopiëren en is die hele DRM beveiliging overbodig.

Bijdrager
    Groentenboer

Je moet weten bij welke winkel je de DVD’s / Blu-rays koopt. Of voor achteraf betalen kiezen.;-) Maar eerlijk gezegd heb ik pas twee keer een DVD getroffen die ik vanwege een beveiliging niet kon rippen. En dan bedoel ik echt rippen met Handbrake zoals ik dat voorheen deed. Dus geen 1 op 1 kopie zoals ik tegenwoordig doe.

Zou het kunnen dat DRM beveiliging wel bij het rippen een obstakel kan zijn maar bij het maken van een 1 op 1 kopie niet?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.