9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Edwin377

externe behuizing voor 2,5″ sATA?

Hoi,

Ik heb de harddisk van mijn MacBook vervangen door een exmplaar van 160GB. Nu zou ik de 60GB schijf in een externe behuizing willen stoppen als databankje. omputerland verkoopt behuizingen voor 2,5″ harddisks van Sweex maar die zijn IDE. Weet iemand of er ook (betaalbare) sATA 2,5″ behuizingen zijn?

Bijdrager
    Obi

oa Tweakers pricewatch kun je een mooi overzicht krijgen..
    en tsja anno 2007 heeft Google ook best wel wat pagina’s met handige info (zoals reviews)

obi

Bijdrager
    Turbanus

En mischien zelfs bij Alternate….. even zoeken dus.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Alternate staan er een aantal, met/zonder -koeling -powersupply enzo, begint bij iets van 40 euro pstuk, je moet dacht ik ook nog een eSATA kaart voor de mac zoeken, tenzij je hem met FW of USB wilt aansluiten, dan moet je er zo een kopen:)

Bijdrager
    renzebrems

Op dit Tweakers forum hebben meerdere mensen goede ervaring met deze behuizing op Ebay. Goedkoop en goed alternatief dus… :wink:

Bijdrager
    Edwin377

Dank je, die laatste reactie daar kan ik wat mee. Bedankt voor de tip.

Bijdrager
    Nikita

Of deze bij Alternate. € 17,90 en USB 2.0, inclusief prachtig sky-leren hoesje :P
    Met FireWire ben ik ze helaas nog niet tegengekomen, maar voor alleen back-up is USB prima.

Bijdrager
    LeRu

deze kost je 29,00, maar heeft daarvoor firewire, en usb2 uiteraard.

Leru

Bijdrager
    Mateusz

Laatst heb ik deze gekocht bij een lokale PC boer.
    http://www.alternate-b2b.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=T2U100&#tecData

Wel een SATA versie voor 24,95

Heb eerder deze maand een 160GB SATA in me MacBook geplaatst, heb de 80GB (die ik dus over had) in zo’n behuizing zitten nu. Bevalt prima tot zover…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.