8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Picknolak

Externe behuizing SSD icm Logic X

Hallo allemaal.

Mijn oude macbook pro is recentelijk overleden. In die macbook zit nog een SSD (Samsung Evo van 512GB) die er 2 jaar geleden pas in is gezet, zonde om weg te gooien naturlijk. Deze wil ik er dus uit halen en in een externe behuizing plaatsen. Daar heb ik een paar vragen over:

-Ik zie op internet overal behuizingen met USB 3.1, maar nergens met thunderbolt. Wel USB-C, maar dat maakt qua snelheid niet uit in vergelijking met USB 3.1. Bestaan er externe behuizingen met Thunderbolt? En heb ik dat nodig? Het voornaamste doel is namelijk om Logic projecten vanaf een externe schijf te laten lopen. Anders kost dat erg veel ruimte op de interne SSD. Scheelt bijvoorbeeld best veel geld om een mac (mini) te kopen met 256GB ipv 512GB onboard opslag.

-Is het sowieso mogelijk om Logic projecten vanaf een externe disc te laten lopen of is dat langzaam/langzamer? Ik heb soms best grote projecten lopen met veel plug-ins.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

“Wel USB-C, maar dat maakt qua snelheid niet uit in vergelijking met USB 3.1”

Ter verduidelijking: Men verward die twee vaak. USB met een nummer er achter is de standaard en bijhorende datasnelheid terwijl een letter het type (en vorm) van de connector is. Dus een USB 3.1 standaard kan een USB-C (of A,B) plug hebben.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Ja USB-C moet voor audio makkelijk kunnen, gewoon doen! Je kan altijd nog upgraden naar een andere behuizing.

Bijdrager
    Tomac5

al mijn Logic projecten staan app een externe schijf (zowel SSD als de gewone HDD) en die bewerk ik. Vrijwel nooit problemen. Sommige tracks zijn ook erg fors. Volgens mij moet dat wel lukken, zeker met SSD

Je kunt je Logic library ook op een externe schijf plaatsen om ruimte te besparen trouwens

Bijdrager
    Koezel

Al mijn Logic, Cubase en Mixbus projecten staan op een externe SSD. Verbinding loopt gewoon via USB en dat levert geen enkel probleem op.

Bijdrager
    Picknolak

<p class=”cite”>Tomac5 op 6 maart 2019 om 14:46</p>
    al mijn Logic projecten staan app een externe schijf (zowel SSD als de gewone HDD) en die bewerk ik. Vrijwel nooit problemen. Sommige tracks zijn ook erg fors. Volgens mij moet dat wel lukken, zeker met SSD

Je kunt je Logic library ook op een externe schijf plaatsen om ruimte te besparen trouwens

Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met Logic libary? Virtuele instrumenten en dergelijke die zijn inbegrepen?

Dank voor de reacties allemaal. Ik heb een Startech behuizing gekocht met UASP support.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.