6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    segher

externe ahrde schijf op tv en computer aansluiten

hallo allemaal,
    ik ben van plan een samsung eu 40es5500 tv aan te schaffen. Hier kan je ook je externe harde schijf aankoppelen door middel van usb.
    Ik zou dit graag gebruiken alleen gebruik ik mijn harde schijf nu ook met mijn computer. Zou het mogelijk zijn om een usb splitter te gebruiken en dan een usb kabel naar mijn computer en tv te laten gaan, of zou dit niet gaan werken?
    welke ander opties zijn er als dit niet werkt?

alvast bedankt,
    segher

Bijdrager
    KarelWillem

Dat gaat inderdaad niet werken.

Ik kan me van mijn Samsung herinneren dat de harddisk als FAT32 of NFTS geformatteerd moest zijn.
    Laat dat nu net niet de meest fijne formaten zijn.

FAT32 heeft een bestands-limiet van maximaal 4 Gb (lekker handig voor je HD films).
    En NFTS werkt niet zomaar samen met je Mac.

Ik ben dus heel snel afgestapt van dat haddiskje aan de Samsung TV en heb een Apple TV 2 aangeschaft.

Bijdrager
    Beech

Precies, Apple TV aanschaffen, misschien bij BCC nog voor dik 90 euro en iTunes op je externe harde schijf. Je moet dan wel je computer aan hebben staan als je film wilt kijken op je TV.

Bijdrager
    segher

oke dan zouden we dat maar moeten doen, mijn computer staat toch altijd aan dus dat zou geen probleem moeten zijn;)

Bijdrager
    computer space

Als je computer toch al altijd aanstaat, dan kan die toch gewoon de bestanden serveren over IP. Is geen Apple-TV voor nodig zou ik zeggen.

6 UPnP/DLNA Servers for Streaming Media to Your Devices

Bijdrager
    TouTje

Je kunt je harde schijf tegenwoordig ook zetten naar de structuur ExFAT werkt op windows mac OSX en mijn pansonic tv en bestanden kunnen groter dan 4 gb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.