3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    lunapics

Externe 23 inch monitor wordt niet gezien door macbook pro

Hallo,
    Ik heb gezocht op SMC maar mijn vraag staat er niet echt bij.
    Probleem: Mijn externe Cinema display wordt steeds vaker niet gezien door mijn Macbook pro. De pro is van december 2006 dus bijna twee jaar oud. Bij de helpdesk van Appie stuurden zij mij eeen linkje voor reset SMC en dat leek te helpen. Maar nu is het weer het ouden liedje na diverse herstarts op verschillende manieren. In about this mac wordt de monitor ook niet gezien. Maar soms doet hij het wel. Als ik de monitor aansluit op de Macbook van mijn meissie dan is er niets aan de hand. Toch gewoon een hardware (stekker?) fout, stuk, vervangen?
    Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
    Dank

Bijdrager
    bitsflew
    ”lunapics”

Hallo,
    Ik heb gezocht op SMC maar mijn vraag staat er niet echt bij.
    Probleem: Mijn externe Cinema display wordt steeds vaker niet gezien door mijn Macbook pro. De pro is van december 2006 dus bijna twee jaar oud. Bij de helpdesk van Appie stuurden zij mij eeen linkje voor reset SMC en dat leek te helpen. Maar nu is het weer het ouden liedje na diverse herstarts op verschillende manieren. In about this mac wordt de monitor ook niet gezien. Maar soms doet hij het wel. Als ik de monitor aansluit op de Macbook van mijn meissie dan is er niets aan de hand. Toch gewoon een hardware (stekker?) fout, stuk, vervangen?
    Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
    Dank

De monitor wordt gedetecteerd door het uitlezen van de EDID informatie (via pen 6 & 7 van de DVI connector).

Een kabelbreuk kan dus de oorzaak zijn.

Sluit de monitor aan op een andere computer (Mac of PC) om te controleren of de monitor het probleem is.

Een andere mogelijkheid is een andere monitor (VGA of DVI) te proberen op je Macbook Pro, doet die het ook niet dan ligt het probleem in de computer.

Bijdrager
    lunapics

het ligt niet aan de monitor zie mijn eerdere bericht. De vraag is of er nog iets kan worden gereset voordat de Macbook voor reperatie weg moet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.