9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmalloot

External Video in Final Cut Pro

Hallo allemaal, wie kan me even wat tips geven. Monteer al jaren met Final Cut Pro. Gisteren voor het laatst aan een film gewerkt. vandaag kan ik helaas niet meer via external video naar het filmpje kijken op mijn tv. Gaat al jaren goed. Sedert vanochtend krijg ik het niet meer voor elkaar. Ext,video staat op all frames, dv pal, pal firewire etc…..wie heeft tips.Deck HRDV52 van JVC. capturen vanaf het dv-deck doet hij wel, dus naar mijn idee is de firewirekabel niet stuk. Iemand dit al eens gehad en heeft tips????? Powerbook 1ghz. FCP 3.0.
    Thanx alvast!

Bijdrager
    i3enhur

Zit er een remote functie op dat deck? Met andere woorden..als ie in ‘capturemodus’ staat, om maar effe Sesamstraattaal te gebruiken, gaat je signaal ‘loopen’.

Ik had het wel eens met DigiBeta’s…terugdumpen naar tape ho maar…10 minuten je hoofd breken over wat het kon zijn…stond de DB nog op 9pin remote voor de RS422. Dat vreet FCP niet…

Bijdrager
    Macmalloot

bedankt voor je reactie. Ik zal even checken, maar volgens mij niet hoor. Het gekke is, dat het al jaren goed gaat en sinds gisteren blijft het beeld op mijn externe tv/monitor blauw. Capturen gaat wel vanaf dat deck maar terugkijken niet meer!

Bijdrager
    reposte

Hm, prefs trashen? Kijken wat’ie dan doet?

Bijdrager
    Macmalloot

Opnieuw bedankt, maar ook geprobeerd….werkt nog steeds niet. Kan er een breuk in de kabel zitten die het retoursignaal geeft? Ik zeg maar wat…….vind het wel vreemd. Hij maakt wel kontakt met het deck. Alleen deck laat op tv blauw zien en niet mijn film.

Bijdrager
    reposte

Je zou bijna zeggen dat het aan je tv kan liggen…

Bijdrager
    superfreak

Heb je al geprobeerd je Ram te zappen? Ik kreeg dit vorige week als tip bij dergelijk probleem. Hiermee reset je als het ware je firewirebussen. Deze kunnen een conflict met elkaar hebben. Je moet opnieuw opstarten en dan de toesten P R Alt Appel ingedrukt houden. Na een 2e boing, wat je normaal 1 keer hoort kun je de toesencombinatie loslaten en misschien wekrt het dan.

Succes,

Milan

Bijdrager
    guru

probeer ens de volgorde van aanzetten te wijzigen :camera -tv of tv -camera

Bijdrager
    Macmalloot

opnieuw bedankt voor de tips, maar tot op heden geen results. Ook andere firewirekabel, en onder FCP 5.0 heb ik het…….Geen beeld op mijn externe tv. Had nooit problemen en nu zoek ik me de #[email protected]!
    What else can i do????? Help.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.