8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager

External display voor mijn iMac

Hee iedereen,

Ik zit er over te denken een tweede display voor mijn iMac te kopen (ik vind 27″ niet genoeg :P) en nu heb ik gehoord dat DVI een ‘betere’ aansluiting is dan VGA. Ook heb ik me laten vertellen dat HDMI hetzelfde is als DVI?
    Weet iemand hier meer van? het laatste klonk nogal onlogisch:P op internet was er ook al niks over te vinden..
    de tweede display zal vooral gebruikt worden voor foto’s en photoshop enzo, dus als iemand nog tips of opmerkingen heeft, graag!

Alvast bedankt!
    Robbakel

Bijdrager
    Yannes

Vga is analoog. Dvi digitaal. Hdmi ondersteunt audio, dvi niet. Vga is al zo’n 13 jaar oud en ondersteunt geen hoge resoluties (bv 1920×1080).

Aangezien er op je iMac een mini displayport kun je het beste voor een 24″ of 27″ Led scherm van Apple gaan. Voor een goedkoper alternatief kun je gewoon een mini displayport –> Dvi kabel kopen om een ander extern scherm aan te sluiten.

Bijdrager
    Robbakel
    Yannes op 18 november 2010

Vga is analoog. Dvi digitaal. Hdmi ondersteunt audio, dvi niet. Vga is al zo\’n 13 jaar oud en ondersteunt geen hoge resoluties (bv 1920×1080).

Aangezien er op je iMac een mini displayport kun je het beste voor een 24″ of 27″ Led scherm van Apple gaan. Voor een goedkoper alternatief kun je gewoon een mini displayport –> Dvi kabel kopen om een ander extern scherm aan te sluiten.
    Ja, die duizend euro voor een tweede display vind ik een beetje over de top, dus het wordt waarschijnlijk zo’n los displaytje, hij hoeft ook geen 24 of 27 inch te zijn..

Maar wat ik begrijp is dat als die display meer pixels heeft dan 1920 bij 1080, ik beter voor DVI kan gaan?
    Erg bedankt dan!

Bijdrager
    1984

De 27 ” heeft een Display Port. Met die connector is een kleurenresolutie van 10 bits mogelijk.
    Aangezien je er vooral foto bewerking mee wilt doen kies dan voor een kwalitatief scherm.

Al zijn er voldoende goedkopere Alternatieve beeldschermen

1984 op 10 januari 2010

Waarom dan niet een HP w2408h voor €423 of de Apple LED voor €850 euro

Moderator
    Poezenbeest

Er zijn ook stekkertjes die een verloop van mini-displaypoort naar DVI en/of naar HDMI verzorgen. Zo kan je elke monitor met een van deze twee ingangen aansluiten op de iMac. Inderdaad is een monitor van een paar honderd euro net zo goed als een duur Apple-scherm. Zeker als je geen high-end gebruiker bent.

Bijdrager
    Pieterr

Nu we het er toch over hebben. Kijk ook eens in dit topic:

Alternatieve beeldschermen voor je Mac: een overzicht

Bijdrager
    1984
    Yannes op 18 november 2010

Aangezien er op je iMac een mini displayport kun je het beste voor een 24″ of 27″ Led scherm van Apple gaan. .

27″ iMac + 27″ LED cinema display?

Bijdrager
    Yannes

Persoonlijk zou ik dat niet erg vinden. Ik zou de 27″ LED cd gewoon iets schuiner zetten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.