2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    koekerd

Extern scherm voor MacBook Air

Hoi.

Ik heb een MacBook Air “Core i5″ 1.6 13” (Early 2015). Daar wil ik een externe scherm op aansluiten maar ik kom er niet met Google niet helemaal uit wat betreft welke resolutie dat scherm moet hebben en of de aansluiting van de macbook naar het scherm ook nog iets met de kwaliteit doet. Ik kom hierover verschillende info tegen wat alleen maar verwarrend werkt voor mij.

De MacBook heeft (behalve USB) enkel een mini displayport. Ik heb momenteel een extern 24” scherm (1920×1080) geleend van een vriend, het scherm heeft HDMI ingangen dus via een adapter de koppeling tussen mini displayport en HDMI gemaakt. Het beeld gaat wel maar is echt veel minder scherp dan op de Air.

Op de site van everymac.com lees ik dit over mijn model:

“Although Apple originally only reported that this model could support a single external display up to 2560×1600, third-parties discovered that it actually could support a 3840×2160 (4K) display, and Apple subsequently revised their official documentation to confirm this, as well.“

Concreet zijn dit mijn vragen:

1. Adviseren jullie voor een beter (lees: minder gepixeld en onscherp) beeld minimaal 4K (3840×2160 of 4096 x 2160)…of zou dubbel HD al voldoende zijn?

2. Zorgt een adapter voor de verbinding van mini displayport naar HDMI voor kwaliteitsverlies?

3. Welke aanbeveling zou je kunnen geven voor het merk van een extern scherm? Ik ga het externe scherm gebruiken voor webdesign.

Dank je wel!

Bijdrager
    TheBigZ
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.