30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    MathiasB

Extern scherm voor Mac Pro

Is de LG E2241T volgens jullie een goed scherm om te gebruiken bij een Mac Pro (2008 met GeForce 8800 GT)?

Of raden jullie andere schermen aan?

Bijdrager
    robert1970

Hhmm, de monitor beschikt in ieder geval over een aansluiting:
    “…multimediatoepassing. De monitor beschikt over een aansluiting en is ideaal voor thuis- of kantoorgebruik.”

Toch maar een Cinema Display van 27″?

Bijdrager
    Timp

Voor 40 euro extra heb je een 23” dell ultrasharp!

Zoek daar maar eens op, binnen het forum. Volgens mij is iedereen behoorlijk enthousiast!

Gr Tim

Bijdrager
    MathiasB
    Timp op 05 september 2011

Voor 40 euro extra heb je een 23\’\’ dell ultrasharp!

Zoek daar maar eens op, binnen het forum. Volgens mij is iedereen behoorlijk enthousiast!

Gr Tim

Waar vind ik die Dell aan zo’n prijs?

Bijdrager
    JesseV
    Bijdrager
    MathiasB

En is dit scherm deftig?
    http://www.alternate.be/html/product/Monitoren_LCD_23_Inch/LG/IPS236V/510966/?baseId=676472

Waarop moet ik eigenlijk letten bij het aankopen van een scherm?

Bijdrager
    G-Force

Dat LG scherm staat instabiel op z’n poot waardoor het scherm telkens wiebelt. Ik zou voor de Dell U2311H gaan nu je hem nog kunt krijgen, de opvolger is een stuk duurder. De U2311H heeft veel meer mogelijkheden op de voet (verstellen in hoogte, portrait) maar heeft geen led-backlight, ik denk dat dat niet eens een nadeel is in deze klasse.

Persoonlijk vind ik een Dell scherm ook beter staan bij een Mac Pro dan zo’n cheap ogend LG scherm.

Bijdrager
    1984
    G-Force op 05 september 2011

Persoonlijk vind ik een Dell scherm ook beter staan bij een Mac Pro dan zo\’n cheap ogend LG scherm.

Inderdaad , prima scherm, lees wat meer in dit topic : Alternatieve beeldschermen voor je Mac: een overzicht

Bijdrager
    1984
    MathiasB op 05 september 2011

Is de LG E2241T volgens jullie een goed scherm om te gebruiken bij een Mac Pro (2008 met GeForce 8800 GT)?

Of raden jullie andere schermen aan? Indien je veel geld investeert voor een Mac Pro, zou ik ook wat geld investeren voor een redelijk kwalitatief scherm zoals de Dell UltraSharp 27-inch U2711 bijvoorbeeld, en niet een goedkoop TN scherm aan de MP hangen.

Bijdrager
    MathiasB

Ok, zal dan wss een deftig Dell scherm kopen…
    Waar ergens in België vind ik een goede dealer van Dell schermen? (want ik koop liever niet online)

Bijdrager
    iep
    G-Force op 05 september 2011

Dat LG scherm staat instabiel op z\’n poot waardoor het scherm telkens wiebelt.

Als dat alles is… Dat is iets wat je wel heel erg makkelijk zelf kan oplossen. Zou ik eerder om andere redenen niet voor die LG gaan, bijv. verbruik, kwaliteit van het panel, aansluitmogelijkheden, etc.

Bijdrager
    G-Force

Jammer dat je de rest van mijn post dan niet quote, daarin vermeld ik namelijk waarom ik voor een ander scherm zou kiezen (de Dell dus, vanwege z’n poot etc.)? Die zin is puur een stukje info over dat LG scherm, niets meer en niets minder.

Bijdrager
    1984
    MathiasB op 08 september 2011

Is dit een goed dell scherm?

1984 op 11 juni 2011

Het is een TN scherm zijn altijd goedkooper dan IPS, op zich geen probleem maar ik zal het verschil laten zien

IPS naast TN.

Bijdrager
    MathiasB

Dus dan is dit een veel beter scherm?
    http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=be&l=nl&s=dhs&cs=bedhs1&sku=620059&~ck=dellSearch&baynote_bnrank=0&baynote_irrank=6

Sorry voor dit draadje dat alsmaar langer wordt, maar ik wil wel ineens een deftig scherm hebben zonder te veel geld uit te geven…

Bijdrager
    G-Force

Wat is je budget en nog belangrijker, wat ga je eigenlijk doen met je Mac Pro?

Bijdrager
    MathiasB

Huis- tuin- en keukengebruik…
    Op zich niet veel grafisch maar eerder audiobewerking en webdevelopment/webdesign.

Maar ik zou wel graag een scherm hebben waar’k enkele jaren mee voort kan en af en toe eens een film zien of een spelletje spelen.

Wat het budget betreft… Niet te duur maar voor een deftig scherm mag dat wel rond de 250 euro zijn…

Bijdrager
    1984
    MathiasB op 08 september 2011

Wat het budget betreft… Niet te duur maar voor een deftig scherm mag dat wel rond de 250 euro zijn…

Dell Ultrasharp U2311H voor € 199,-

Bijdrager
    iep
    G-Force op 07 september 2011

Jammer dat je de rest van mijn post dan niet quote, daarin vermeld ik namelijk waarom ik voor een ander scherm zou kiezen (de Dell dus, vanwege z\’n poot etc.)? Die zin is puur een stukje info over dat LG scherm, niets meer en niets minder.

Dan had er alleen meer tekst in mijn reply gestaan, de conclusie was namelijk hetzelfde gebleven. Het zijn allemaal dingen waar je wat aan kunt doen en waar ik zeker geen scherm op zou afschieten omdat dit bij ieder scherm de beperkende factor zal zijn. Zo gek veel verschil zit er niet in beeldschermvoeten. Als je echt een scherm wilt hebben waarbij je alle kanten op kunt zul je een scherm naar keuze en een monitorarm naar keuze moeten aanschaffen. Dat heb ik ook gedaan want ik werd helemaal gek van die monitorvoet van die Dell die alleen maar in de weg zat en als een gek stof aan wist te trekken. Met monitorarm heb ik daar geen last van plus dat ik het scherm nu ook kan pivotten.

Verder vergeet je dat in je reactie alleen maar iets persoonlijks stond, namelijk dat jij een Dell scherm beter bij een Mac vindt staan. Dat laat ik liever iemand zelf bepalen. Belangrijk is het ook niet, kijk liever naar het panel en de rest.

Bijdrager
    G-Force

Natuurlijk staan er alleen maar persoonlijke dingen in, ik kan niet voor iemand anders bepalen wat diegene moet kopen. Echter kan ik wel mijn kijk geven, wellicht dat hem dat helpt bij zijn keuze…

En jouw post staat ook vol met persoonlijke zaken, ik bijv. vind een monitor arm niet mooi en zal dat ook nooit aan mijn bureau of muur bevestigen. Dan zou ik dus wel voor een monitor kiezen die wat meer mogelijkheden heeft op de poot. Jij geeft blijkbaar ook niks om uiterlijk, ik wel. Of de TS er ook zo over denkt dat is aan hem.

Edit:
    En weinig verschil tussen beeldschermvoeten? Daar ben ik het in dit geval dus echt niet mee eens. De LG kan kantelen, de Dell kan kantelen, draaien en omhoog/omlaag. Dat vind ik een aardig verschil.

Dat laat ik liever iemand zelf bepalen. Belangrijk is het ook niet, kijk liever naar het panel en de rest.

Zou je dat niet iemand zelf liever laten bepalen dan, of het belangrijk is of niet?

Bijdrager
    1984
    iep op 09 september 2011

Als je echt een scherm wilt hebben waarbij je alle kanten op kunt zul je een scherm naar keuze en een monitorarm naar keuze moeten aanschaffen. Dat heb ik ook gedaan want ik werd helemaal gek van die monitorvoet van die Dell die alleen maar in de weg zat en als een gek stof aan wist te trekken. Met monitorarm heb ik daar geen last van plus dat ik het scherm nu ook kan pivotten.

Verder vergeet je dat in je reactie alleen maar iets persoonlijks stond, namelijk dat jij een Dell scherm beter bij een Mac vindt staan. Dat laat ik liever iemand zelf bepalen. Belangrijk is het ook niet, kijk liever naar het panel en de rest. Zou je die monitor arm ook niet persoonlijk door iemand laten kiezen [size=2] de verstelbaarheid van een standaard Dell is al stukken beter dan van een ACD die totaal niet verstelbaar is in hoogte en en stofvangers[/size]
    Maar het belangrijkste is het Budjet van de TS, en die monitor armen zijn ook niet gratis

Bijdrager
    MathiasB

Bedankt voor de reacties…
    Ik ga denk ik een Dell UltraSharp U2212HM kopen, daarmee zal’k zeker een tijdje verder kunnen en dat past wel binnen het budget.;)

Bijdrager
    iep
    G-Force op 09 september 2011

Natuurlijk staan er alleen maar persoonlijke dingen in, ik kan niet voor iemand anders bepalen wat diegene moet kopen. Echter kan ik wel mijn kijk geven, wellicht dat hem dat helpt bij zijn keuze…

En jouw post staat ook vol met persoonlijke zaken, ik bijv. vind een monitor arm niet mooi en zal dat ook nooit aan mijn bureau of muur bevestigen. Dan zou ik dus wel voor een monitor kiezen die wat meer mogelijkheden heeft op de poot. Jij geeft blijkbaar ook niks om uiterlijk, ik wel. Of de TS er ook zo over denkt dat is aan hem.

Het ging mij erom dat je het wiebelen van het scherm meteen aan het scherm verwijt en daar een enorm groot probleem van maakt terwijl dat het eigenlijk niet eens is. Het is zelfs iets wat je eenvoudig kunt oplossen waarbij die monitorarm 1 van de vele oplossing is. Het kan bijv. ook aan de tafel liggen, het rubbertje kan verschoven zijn, het kan zijn dat de voet niet helemaal goed is bevestigd (eventjes een schroefje verstellen of ‘m een strategische mep geven), je kunt er zelf voor weinig geld viltjes/rubbertjes onder zetten, je kan een bierviltje gebruiken of een wat duurdere oplossing zoals een monitorarm waarbij je het scherm ook nog eens in allerlei posities kunt zetten. En dan heb ik het nog maar niet over het feit dat je er ook garantie op krijgt en als je ‘m online besteld ook nog eens de mogelijkheid hebt om een binnen een week terug te sturen zonder opgaaf van reden. Handig bij pixels want daar doet men wat garantie betreft nog wel aardig moeilijk over.

Waar er echter geen oplossingen voor zijn, zijn de aansluitingen op het scherm en de kwaliteit van het scherm zelf. Je kunt je dan ook beter op die punten richten. Voor velen is juist het noemen van bovenstaande mogelijkheden vaak al voldoende om dan niet zo te zitten met die voet van het scherm. De meeste schermen kun je kantelen en in hoogte verstellen (en ook voor dat laatste zijn er weer allerlei andere oplossingen en ook die kunnen heel erg fraai en functioneel zijn). Vergeet niet waar je het product in eerste instantie voor koopt!

Uiterlijk is iets wat ik ook wel belangrijk vindt. Ik heb niks met iets dat goedkoop oogt of als de boel er als een zooi uit ziet maar het is zeker niet de belangrijkste eis als ik iets koop. Ik wil niet iets hebben wat me het bloed onder de nagels vandaan haalt omdat het niet goed werkt. Het moet goed zijn en het moet smaakvol zijn. Ter illustratie weer die monitorarm: monitorarmen heb je in verschillende soorten en maten. De Ergotron MX arm die ik heb besteld is heel wat mooier dan die monitorvoet van de Dell 3008WFP; zeer futuristisch en niet zo’n goedkope glass-look wat als een malle stof aan weet te trekken (erg fijn want dit is wel 1 van de zeer weinige monitorarmen die het gewicht van dat scherm kan dragen). Het levert ook een mooier totaalplaatje op omdat het scherm lijkt te zweven. De arm heb ik alleen niet om deze reden besteld, mij ging het erom dat ik het ding wat makkelijker heen en weer kan bewegen en die stomme grote voet me niet steeds in de weg zit. Er is nu meer ruimte op het bureau zodat ik dingen als muis, tablet, toetsenbord weg kan schuiven wanneer ik bijv. iets wil schrijven. Die voet belemmerde me daarin waardoor ik naar elders moest verkassen om wat schrijfwerk te kunnen doen. Dat werkt gewoon niet als je aantekeningen aan het maken bent.

1984 op 09 september 2011

Zou je die monitor arm ook niet persoonlijk door iemand laten kiezen [size=2] de verstelbaarheid van een standaard Dell is al stukken beter dan van een ACD die totaal niet verstelbaar is in hoogte en en stofvangers[/size]
    Maar het belangrijkste is het Budjet van de TS, en die monitor armen zijn ook niet gratis

Dat klopt. We kunnen niet meer doen dan wat mogelijkheden geven. Soms blijkt dat het budget opgehoogd moet worden, soms blijkt dat er naar een ander scherm uitgeweken moet worden en soms kan datgene wat iemand wil zonder problemen. Het voornaamste wat ik wilde aangeven was dat een voet die niet helemaal stevig staat nou ook niet bepaald het einde van de wereld is, vooral niet als je heel erg graag dat specifieke scherm wil hebben. Daarnaast hoef je natuurlijk ook niet direct alles in 1 keer aan te schaffen, het kan ook gespreid. Die verstelbaarheid van Dell schermen is inderdaad wel prima in orde, vooral als je het met de starre Apple schermen vergelijkt. Daar hoef je bij Dell dan ook geen monitorarm voor te kopen, bij een Apple scherm weer wel. Ik heb ‘m gekocht omdat ik die glazen voet maar niks vond, kwalitatief is er helemaal niets mis met die voet.

Bijdrager
    G-Force

Jij maakt een enorm groot probleem van mijn opmerking, ik niet…

Daarbij het ligt niet aan de voet zelf, het ligt aan het feit dat de bevestiging van het panel aan de voet ielig is waardoor het panel wiebelt op een stilstaande voet. Heeft niks met tafels of viltjes te maken. Ik maak daar geen probleem van, ik meld het alleen zodat de TS daar rekening mee kan houden. Dus waar precies maakte ik er een groot probleem van?

Ik begin een beetje moe te worden van deze discussies, iep.

Bijdrager
    iHam

Ikzelf heb geen ervaring met de Dell Ultrasharp, maar heb wel ervaring met Dell schermen. Die gaan al heel snel kapot en gaan snel in beeldkwaliteit achteruit. Misschien iets om in het achterhoofd te houden.

Bijdrager
    diotav

In 2005 kocht ik de Dell Ultrasharp 2405FPW. Deze draait nog steeds prima bij een familielid.

Bijdrager
    G-Force

Ik heb zelf ook wel goede ervaringen met Dell schermen, alleen de eerste revisies hebben wel eens problemen maar dat is bij meer merken en producten zo natuurlijk.

Bijdrager
    iep

@G-force: leer jezelf verwoorden want het verhaal is nu ineens heel anders aan het worden dan dat het eerst was. Als je nou eens in 1x het volledige verhaal er neer zet…

Ik deel verder ook de ervaringen met de Dell schermen: die dingen doen het prima mits je de juiste versie neemt. Ook Dell verkoopt goedkope TN panel schermen waarbij de kwaliteit dan ook minder is. Dat zie je wel terug in de prijs. De ultrasharp serie is het hogere segment van Dell, dat zijn gewoon degelijke schermen.

Bijdrager
    iHam

Oké, Dell maakt nu ook goede schermen in het wat professioneler gerichte segment. Als dat een feit is wil ik dat best aanvaarden. Maar de computers van Dell, ook in het hogere segment, daar ben ik niet over te spreken. Heb er een gehad toen ik snel een computer moest hebben. Nog nooit zo iets erg meegemaakt.
    Het duurde welgeteld 5 minuten om op te starten, zelfs met xp! Hij had geen draadloos internet en omdat IE het niet deed moest ik met safari werken.(niet dat ik dat niet al gebruikte) ik heb hem gesloopt en gebruik de onderdelen voor andere dingen. Zoals voor het lezen van oude floppy’s. De processor is nu een hele mooie sleutelhanger. Sorry voor off-topic, maar wou mijn ei even kwijt.

Bijdrager
    G-Force

@ iep;
    Ik wil best mijn verhaal beter formuleren voortaan, “omdat je het zo vriendelijk vraagt”. Je kon overigens ook om verduidelijking vragen, maar dat terzijde.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.