8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MDekens

extern scherm roze

Hallo,

Ik heb nou een paar maanden een Macbook pro. Laatst had ik even een kabeltje gekocht omdat ik een extern scherm wil hebben.

Heb deze vanmorgen ingeplugged maar tot mijn verbazing heeft deze een roze gloed over zich heen. Heb een verloop stukje naar HDMI gekocht hiervoor. Het is een 24″ scherm die ik erop aan wil sluiten.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dit verander?

MVG,

M Dekens.

Bijdrager
    Catbert

Beste Dekens,

Is het beeld nog wel zichtbaar, of is het een volledig roze scherm?
    Je kunt onder instellingen het kleurschema van het externe scherm aanpassen. Helpt dit?

Ik heb vorig jaar een MB Pro aangeschaft en die is onder garantie vervangen, omdat het externe scherm na 5 mins roze werd, maar er was verder niets meer zichtbaar op het externe scherm.

Bijdrager
    rrkramer

Klinkt als een defecte videokaart, waar softwarematig niets aan te doen valt.
    Ik heb hetzelfde meegemaakt met een defecte videokaart in mijn mac mini. Als hij nog binnen de garantie valt; zsm naar de winkel terug.

Bijdrager
    SVLeon

Ik heb hetzelfde, maar dit treed pas op na 10 minuten, en soms ook helemaal niet.
    ik heb nog steeds het idee dat het aan een of andere instelling ligt, maar kan het niet ontdekken.

mijn mbpro is nu 4 maanden oud

Bijdrager
    MDekens

Hallo,

Ik heb de macbook nu 1.5 maand. Had er al een andere probleem mee, die ik hier op dit forum al eens gemeld had. De lag in het mission control. was me mac dus 5 dagen kwijt bij de MacStore en hebben ze ook een hardware check gedaan. Daat kwam niks uit, dus waarschijnlijk is het softwarematig probleem wat niet binnen de garantie valt.

Het scherm is gelijk vanaf het begin roze. Je kan de standaard Lion-achtergrond wel zien, maar komt er gewoon een roze/matte gloed overheen. Ligt dit misschien aan het kabeltje wat in me mac gaat?

Bijdrager
    MacAanZee

Is het scherm uit de kast gekomen?

Bijdrager
    iep

Vaak is het gewoon een kleurprofiel die voor problemen zorgt. Dat kleurprofiel zorgt er dan voor dat de kleuren verkeerd worden weergegeven waardoor je bijv. een roze gloed kunt krijgen. Je kunt dan ook eens proberen om het scherm te kalibreren. Dat levert een kleurprofiel op waarbij de kleuren wel goed weergegeven zou moeten worden. In dit geval kan het zijn dat het scherm niet goed wordt herkend en OS X daardoor een verkeerd kleurprofiel gebruikt wat in jouw geval een roze gloed oplevert. Het kan ook domweg een brakke kabel zijn. Dat zou je allereerst eens kunnen testen. Als zoiets na een bepaalde tijd optreed is dat vaak wel een hardwarematig defect. Dan kan het in de videokaart, het scherm en de kabel zitten. Ook hier is het dan weer een kwestie van testen wat het doet met een andere machine, ander scherm, andere kabel.

Bijdrager
    MDekens

Ik denk dat ik een ander kabeltje moet kopen inderdaad. Hij heeft eens op wat vochtige kleren gelegen in mijn rugtas. Misschien is dat het probleem. Hope not, scheelt me weer 30 ballen.

Bedankt anyways:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.