7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    James Joyce

Extern scherm op MacBook

Ik heb net een 23″ Cinema Display gekocht om aan mijn MacBook te hangen.
    Eerst werkte ik via gekloonde desktop maar verloor dan wat teveel van mijn resolutie op de ACD.
    Ik heb het vervolgens op extended desktop ingesteld en het bevalt me prima; MacBook op 1280 x 800 en ACD op 1920 x 1200.
    Deze ochtend mijn MacBook meegenomen naar het werk en opgestart (zonder ACD uiteraard). Het bureaublad is normaal maar wanneer ik Safari opstart, lijkt het wel of de resolutie van de ACD wordt weergegeven. Het is te zeggen: homepagina van macosx.nl, … zijn opgeschoven naar rechts en worden maar gedeeltelijk weergegeven. Er zijn nergens scrollbars te ontdekken.
    Ik heb de pram al gereset maar geen verbetering. De resolutie staat ook zoals ze hoeft te staan.
    Wat is dit? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat, wanneer je je extren scherm loskoppelt, je extra zaken opnieuw moet instellen?

Bijdrager
    Nikita

Doe ’s “Detecteer beeldschermen”, wellicht helpt dat.

Bijdrager
    ROCKSTAR

je macbook denkt nog aangesloten te zijn, je moet dus even zeker laten weten dat dat scherm er niet meer is -> follow nikita’s way

Bijdrager
    Buzz

Het lijkt me dat hij gewoon de positie van het Safari window heeft onthouden, en dat dat nu toevallig voor een gedeelte buiten je desktop valt. Je moet dan gewoon dat Safari window even met je muiscursor op een stukje brushed metal te pakken nemen en naar het midden van je desktop verslepen. Of kan dat niet?

Bijdrager
    James Joyce

Detect screen had ik al toegepast zonder succes echter…

Heb het ondertussen “opgelost”… Door het venster te verschuiven zodat ik de rood/geel/groene knoppen zie en vervolgens op de groene knop te klikken, is alles in orde. Ik moet dit wel applicatie per applicatie doen. Wanneer ik opnieuw op de groene knop klik, wordt het scherm opnieuw op “resolutie” ACD gezet. Zeer eigenaardig…

Bijdrager
    James Joyce

Man, man, man… thuisgekomen en ACD opnieuw eraan en… alle schermen staan nu aan rechterkant op de ACD.
    Wordt dus leuk: scherm eraf, vensters aanpassen op Macbook – scherm eraan, vensters aanpassen op ACD. Mooi zo!

Bijdrager
    Nikita

Of gewoon je programma’s een plek geven en voordat je het andere scherm loskoppelt de venstertjes terugslepen op je interne scherm? Moet lukken. Blijft een work-around, maar toch…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.