10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Frans

Extern scherm op IMAC Retina 21,5, late 2015

Ik heb t.b.v. thuiswerken een Benq monitor de BL2480T aangeschaft.

Voor thuiswerken maak ik gebruik van een Windows HP elke tablet/laptop.

Voor de Imac wil ik de monitor ook gebroken als extra scherm, nu heb ik hiervoor bij AMAC een kabel van thunderbolt 2 naar HDMI gekocht, deze werkte circa 15 minuten waarna het 2e scherm op zwart ging met de melding geen verbinding, het koppelstuk van HDMI/HDMI was behoorlijk warm, deze bleef warm ook nadat de HDMI kamer van de monitor losgekoppeld was.

Na aansluiten op Windows laptop werkte de monitor weer, iemand enig idee op welke wijze ik deze monitor wel op de iMac aangesloten kan krijgen. het doel waarvoor ik  het extra scherm gebruik is gewoon t.b.v. werken in Excel en admin werk.

De aansluitingen de monitor HDMI/VGA en displayport

Als ik via Alt en appel links bovenin kijk staan er bij de 2 thunderbolt aansluitingen geen bijzonderheden.

Graag jullie advies

Bijdrager
    Cursor

Verward verhaal. Advies: kop onder de kouwe kraan, diep ademhalen en recapituleren.

Moderator
    Night

Wat is er niet duidelijk aan zijn verhaal? Hij heeft een monitor met alleen VGA en HDMI aansluitingen. Op Windows werkt dat prima, Op de Mac gebruikt hij een TB2>HDMI adapter. Deze wordt echter (te?) warm en dan gaat het scherm na ± 15 minuten op zwart. Dus heeft TS een probleem. Nu de oplossing nog.

Ik gebruik zelf een officiële Apple TB naar DVI adapter i.c.m. een DVI naar HDMI kabel (zo’n dikke). Dit werkt zonder problemen en wordt ook niet warm. Welk merk is jouw adapter? Het lijkt me sterk dat een rechtstreekse TB2 naar HDMI adapter niet ook gewoon zou moeten werken. Misschien kun je een andere poort proberen?

Bijdrager
    Frans

Hallo Night,

Dank voor je bericht , ik heb de adapter bij AMAC/LJS aangeschaft, ook in de andere TB port geen gedetecteerd signal.

mogelijk dat het koppelstuk door de warmte is doorgebrand, kan hem ruilen als het niet werkte, misschien ruilen naar combinatie zoals jij gebruikt en wel werkt.

Bijdrager
    TheBigZ

Je monitor heeft ook een DisplayPort ingang.

https://tweakers.net/pricewatch/1215805/benq-bl2480t-zwart/specificaties/

Dus verreweg het simpelst en goedkoopst en best is een mini-displayport-naar-displayport kabel van ongeveer een tientje.

https://www.onlinekabelshop.nl/mini-displayport-naar-displayport-kabel-zwart-1-meter

EDIT: dat de monitor ook een DP ingang heeft had je zelf al verteld.:-)

Bijdrager
    TheBigZ

Frans op 3 mei 2019 om 13:23

Ik heb t.b.v. thuiswerken een Benq monitor de BL2480T aangeschaft.

De aansluitingen de monitor HDMI/VGA en displayport

https://everymac.com/systems/apple/imac/specs/imac-core-i5-3.1-21-inch-aluminum-retina-4k-late-2015-specs.html

This model is equipped with two Thunderbolt 2 ports. Thunderbolt 2 is backwards-compatible with Mini DisplayPort-equipped displays as well as adapters that are compatible with Mini DisplayPort (DVI, VGA, dual-link DVI and HDMI). It also can support other peripherals that use the Thunderbolt 2 standard.

Bijdrager
    Frans

TheBidZ,

Mooi dank je ga morgen de kabel omruilen of anders de door jou aanbevolen kabel bestellen.

Laat weten hoe het afloopt

Bijdrager
    Max_G

En met iets meer geduld kost die mini-displayport-naar-displayport in China slechts een paar dollar. NB. verscheping duurt niet zelden de helft van de aangegeven tijd is mijn ervaring.

Bijdrager
    Frans

Probleem, opgelost kabel omgeruild voor mini displayport naar displayport, werkt nu perfect

ThebigZ, bedankt voor de tip

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.