7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Macadamian

Extern scherm + MBP = geen/trage WIFI?

Bezit sinds kort een 27″ Cinema Display, aangesloten op mijn 15″ MBP; zolang ik het scherm van de MBP opengeklapt hou, blijft mijn WIFI verbinding naar behoren werken, maar ben ik -kennelijk- beperkt in de te gebruiken resolutie van mijn CD. Als ik vervolgens mijn MPB dichtklap, heb ik wel de max. resolutie op mijn CD, maar is mijn WIFI verbinding weg, of tenminste rete traag geworden.

Heeft iemand een idee hoe dit kan en vooral hoe dit op te lossen??

Bijdrager
    deSpaanseRente

Momenteel ehb je als instelling wsl zo dat je op je Cinema Display hetzelfde ziet als op je MBP, als je je dat instelt als 2de scherm met eigen resolutie kan je gewoon de maximum resolutie gebruiken, met je MBP opengeklapt :).

Ik heb niet meteen een verklaring voor je wifi-probleem an sich, maar zelf doe ik mijn MBP nooit toe als ik hem aan mijn CD koppel ..

Bijdrager
    Stirf

Als je de MBP dicht klapt, gaat hij toch in sluimerstand? En dan is het logisch dat Wifi niet meer werkt.
    Kijk even bij je energie instellingen.

Bijdrager
    deSpaanseRente
    Stirf op 23 oktober 2011

Als je de MBP dicht klapt, gaat hij toch in sluimerstand? En dan is het logisch dat Wifi niet meer werkt.

Kijk even bij je energie instellingen.

En als je een USB-apparaat (muis) weer insteekt werkt hij weer. Hoe verklaar je dat hij met zijn MBP kan werken op zijn extern scherm terwijl die in sluimerstand staat? ;).

Bijdrager
    Stirf

Niet en daarom mijn vraagteken.

Bijdrager
    iep

Als er Lion op draait dan gaat ie niet meer in slaapstand. Wat Lion doet is het laptopscherm uitschakelen en het externe scherm als hoofdscherm maken. Alle vensters worden dan naar dit scherm verhuisd. Klap je ‘m weer open dan doet het andersom. Met voorgaande OS X versies ging hij inderdaad in de slaapstand waarna je ‘m weer wakker moest maken. Klapte je ‘m open dan moest je ook weer eerst in slaapstand, dan weer wakker maken om dat scherm actief te krijgen.

Lijkt mij dat bij het gebruik van beide schermen de boel op “synchrone weergave” staat waardoor er op beide schermen hetzelfde beeld wordt getoond of er is een verkeerde resolutie voor het externe scherm gekozen. Hoe dan ook, je moet even in de systeemvoorkeuren kijken wat de beeldscherm instellingen zijn. Dat synchrone weergave vindt je in het middelste tabblad, over de positie van de schermen (als je dat witte balkje versleept naar het externe scherm kun je daar je menubar en dock op laten weergeven; ook kun je de schermen boven elkaar zetten e.d. door ze te verslepen).

De wifi antennes zit volgens mij in het scharnier, reden waarom die ook van rubber is. Als je ‘m dichtklapt zou hij het echter nog gewoon moeten blijven doen. Draadloze signalen zijn echter nogal een pain in the ass, lastig te troubleshooten omdat ze nogal storingsgevoelig zijn. Het kan zijn dat je al op een dusdanig slechte plek zit dat het dichtklappen van het scherm al genoeg is om de boel als een kaartenhuis in elkaar te laten storten.

Bijdrager
    Macadamian

@Iep: dank, hier hebbik wat aan!:thumbsup:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.